וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: 35 בני אדם אובחנו כנושאי וירוס חדש

עודכן לאחרונה: 10.8.2022 / 11:59

וירוס הניפה החדש זוהה לראשונה במחוזות צפון מזרחיים של שאנדונג והנאן בשלהי 2018. התסמינים של הווירוס בבני אדם כוללים חום, עייפות, שיעולים, אובדן תיאבון וכאבי שרירים. לא נרשמו עד כה מקרי מוות כתוצאה מהווירוס

חוקרים החלו לנטר וירוס חדש בסין, לאחר ש-35 מקרים כבר אובחנו במדינה. וירוס הניפה החדש (Langya henipavirus או LayV ), זוהה לראשונה במחוזות צפון מזרחיים של שאנדונג והנאן בשלהי 2018, אך מדענים אבחנו אותו באופן רשמי בשבוע שעבר.

הווירוס ככל הנראה עובר מחיות לבני אדם, אמרו מדענים. רשות הבריאות בטייוואן מנטרת כעת את ההתפשטות, על פי דיווח של "טייפה טיימס".

החוקרים בדקו חיות בר ומצאו נגיף RNA של LayV ביותר מרבע מתוך 262 חדפים, "ממצא שמרמז על כך שחדפים הם אולי מאגר טבעי (גם מאגר מחלות או מאגר של זיהום)". הווירוס אובחן גם ב-2% מעזי משק ו-5% מכלבים.

חיסון נגד וירוס הקורונה, 3 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
חיסון נגד וירוס קורונה/פלאש 90, יונתן זינדל

הדבקה בנגיף ניפה מתרחשת באמצעות היחשפות למקור ישיר של זיהום, למשל בעל חיים נגוע, צריכת מזון גולמי שנחשף להפרשות בעל חיים נגוע, והעברה בין בני אדם - אך לא דרך האוויר. נכון ל־2021, זוהו בעולם כמה מאות חולים במספר התפרצויות שהתרחשו ב-1999 - 2018, בעיקר באזור דרום מזרח אסיה, אוסטרליה, הודו ובנגלדש. למחלה שיעור תמותה של בין 40% -75%, ואין לה טיפול תרופתי או חיסון ידועים. המחלה נחשבת לאיום פוטנציאלי של מגפה עולמית, אם הווירוס יעבור שינויים שיהפכו אותו למדבק יותר בין בני אדם.

חקירות ראשוניות לגבי הווירוס פורסמו על ידי מדענים מסין, סינגפור אוסטרליה בכתב העת "ניו אינגלנד מדיסין" בשבוע שעבר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

התסמינים של הווירוס בבני אדם כוללים חום, עייפות, שיעולים, אובדן תיאבון וכאבי שרירים. לא נרשמו עד כה מקרי מוות כתוצאה מהווירוס, אמרה הפרופסורית וואנג לינפה מבית הספר לרפואה Duke-NUS, לאתר "גלובל טיימס". לדבריה, המקרים שאובחנו היו קלים ו"אין צורך בפאניקה".

סוכנות המרכזים לבקרת מחלות של טייוואן (CDC) הודיעה ביום ראשון כי תיישם ריצוף גנטי ואמצעי ניטור של הווירוס. צ'ואנג ג'ן-השיאנג, סגן מנכ"ל הסוכנות, אמר לעיתונאים כי הם בוחנים מסלולים של הדבקה ומשתפים פעולה עם המוצעה לחקלאות כדי לגלות אם יש מחלות דומות בחיות שאזור המחיה שלהם הוא טייוואן.

מומחי מגפות מדבקות מזהירים שוב ושוב כי משבר האקלים והרס הטבע מגדילים את הסיכון של העברת וירוסים מחיות לבני אדם במה שקרוי "זליגה זואונוטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully