וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכי טראמפ קוראים למלחמת אזרחים בעקבות הפשיטה על אחוזתו

עודכן לאחרונה: 10.8.2022 / 13:32

משתמשים בפורומים של תומכי טראמפ אמרו לחבריהם "לדרוך ולטעון" את הנשק, להתכונן למלחמת אזרחים ולהגיע לאחוזת מאר א-לאגו במחאה. משתמשים שיתפו גם מחשבון הטלגרם של "הנערים הגאים" וכתבו שה-FBI הוא "הגסטפו של ביידן"

בווידאו: ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה/רויטרס

לא במפתיע, התגובות במועדון המעריצים של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בעקבות הפשיטה שלשום (שני) באחוזתו בפלורידה, היו קיצוניות ומתלהמות. משתמשים בפורומים של תומכי טראמפ אמרו לחבריהם "לדרוך ולטעון" ("lock and load") את הנשק, להתכונן למלחמת אזרחים ולהגיע לאחוזת מאר א-לאגו במחאה.

סוכני FBI פשטו על אחוזתו של טראמפ כחלק מחקירת העברת מסמכים נשיאותיים ומסווגים למעון במאר-א-לגו אחרי סיום כהונתו. טראמפ, שצפוי לנסות ולהתמודד בבחירות ב-2024, תקף את המהלך והשווה אותו לפרשת ווטרגייט.

"הבית שלי נמצא תחת מצור - הדמוקרטים הקיצוניים לא מעוניינים שארוץ לנשיאות הם יעשו הכול כדי לעצור את הרפובליקנים", אמר. הנשיא לשעבר גילה על הפשיטה בזמן ששהה במגדלו בניו יורק. "הם אפילו פרצו לכספת שלי", אמר טראמפ. על פי מקורות, ה -FBI הוציא לפועל צו חיפוש בשעה 9 בבוקר שעון מקומי בביתו של הנשיא לשעבר.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מגיע למגדלי טראמפ בניו יורק, 9 באוגוסט 2022. רויטרס
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מגיע למגדלי טראמפ בניו יורק, 9 באוגוסט 2022/רויטרס
פשיטת ה-FBI על ביתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, 9 באוגוסט 2022. רויטרס
פשיטת ה-FBI על ביתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, 9 באוגוסט 2022/רויטרס
טיילר וולש סלייקר, השתתף בהסתערות על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021. FBI, אתר רשמי
טיילר וולש סלייקר, השתתף בהסתערות על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021/אתר רשמי, FBI

משרד המשפטים, המטה של הFBI בוושינגטון ומשרד השטח שלו במיאמי סירבו להגיב על הפשיטה. משרד המשפטים עורך שתי חקירות פעילות המקושרות לנשיא לשעבר, האחת קשורה לניסיון להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, והשנייה ללקיחת המסמכים הסודיים בניגוד לחוק.

משתמש אחד שהעלה פוסט על "מלחמת אזרחים" זמן קצר לאחר הפשיטה הוא טיילר וולש סלייקר, גבר ממדינת וושינגטון שממתין לגזר דין על כך שהיה בין המסתערים על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021. דוח מדצמבר של ארגון אדוונס דמוקרסי, מצא שסלייקר העלה פוסט לפורום TheDonald תחת שם המשתמש bananaguard62"". ביום שני בלילה, שם זה העלה פוסט שבו כתב: "האם אנחנו כבר במלחמת אזרחים קרה בשלב הזה?". משתמש אחר ענה: "לפני כמה שלבים". אחר ציטט בתגובה קריאת קרב נאצית אנטישמית.

בחודשים לפני ה-6 בינואר 2021, סלייקר העלה תמונות סלפי בחשבון שלו. לאחר מכן הוא הופיע בתמונות מהמתקפה על גבעת הקפיטול ושל המעצרים. ב-6 בינואר הוא העלה תמונה של עצמו מביט בנאום של טראמפ בבוקר לאחר שטיפס על עץ.

לאחר הפשיטה, משתמשים בפורום TheDonald, שסיפק נתונים ולוגיסטיקה לקראת המתקפה, קראו לאלימות ושאלו "מתי הירי מתחיל?". הם קראו גם לטראמפ לגייס מליציות. התגובה הפופולארית ביותר היתה הסיסמה " lock and load". מאוחר יותר באותו לילה, סלייקר כתב שוב "אני ממתין לגזר דין על זה שנכנסתי לקפיטול בניגוד לחוק. אני נזהר במילותיי" בהתייחסו לאמירה לגבי מלחמת אזרחים.

תומכי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מפגינים מחוץ לאחוזתו בפאלם ביץ', פלורידה, בעקבות פשיטה של סוכני FBI, 8 באוגוסט 2022. רויטרס
תומכי טראמפ מחוץ לאחוזה בפלורידה/רויטרס

"לפני המתקפה על הקפיטול, היינו עדים לתוכניות חסרות תקדים ברשת לאלימות בעולם האמיתי", אמר נשיא אדוונס דמוקרסי, דניאל ג'ונס, בהצהרה. "הזעם ברשת התבסס על האשמות כוזבות של הונאת בוחרים ותיאוריות הזויות של שחיתות ממשלתית מתואמת. הפשיטה של ה-FBI עוררה רטורקיה אלימה דומה - כולל מאדם אחד שהואשם כבר בנוגע להסתה ב-6 בינואר". לדבריו, "קידום תיאוריות קונספירציה ממשלתיות על ידי מנהיגים פוליטיים, נבחרי ציבור וכן הלאה ממשיכה לחתור תחת הדמוקרטיה שלנו - וככל הנראה תוביל לאלימות פוליטית נוספת".

תומכי טראמפ קראו לערוך עצרת מיד לאחר הפשיטה באחוזה בפלורידה מחוץ למתחם. כמה מהם אף הגיעו במשאיות בחצות הליל. על אחת מהמשאיות היה דגל שעליו כתוב "טראמפ-פנס" כששמו של פנס מחוק.

בטלגרם, התרבו הצ'אטים הקיצוניים, כולל צ'אט של חברי Groypers, מתנועת הימין הלאומנית קיצונית "אמריקה פירסט". משתמשים שיתפו גם מחשבון הטלגרם של "הנערים הגאים" וכתבו שה-FBI הוא "הגסטפו של ביידן" וכי "מלחמת אזרחים קרבה ובאה".

ניידת משטרה מחוץ לביתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שאמר כי פשטו על אחוזתו, פלורידה, 9 באוגוסט 2022. רויטרס
הפשיטה על אחוזת טראמפ/רויטרס

משתמשים מסורתיים יותר, כולל עורכי פודקאסטים בעלי מיליוני עוקבים ביוטיוב וטוויטר, הקצינו את הרטוריקה שלהם. "מחר מלחמה", כתב סטיבן קראודר, בעל 5 מיליון עוקבים ביוטיוב ו-1.9 מיליון בטוויטר. "שנו טוב הלילה", הוא צייץ.

רטוריקה מתלהמת נשמעה גם מצד פוליטיקאים ימנים, כולל חברות הקונגרס מרג'ורי טיילור גרין ולורן בוברט, ומושל פלורידה רון דסנטיס. גרין, מחווקת שנויה במחלוקת מג'ורג'יה ותומכת אדוקה בטראמפ, צייצה: "דיברתי הרבה על מלחמת אזרחים במפלגה, ואני נוטה להאמין בכך משום שאמריקה צריכה רפובליקנים חסרי פחד ומשפיעים שיציבו אותה סוף כל סוף ראשונה" היא הוסיפה כי "הפשיטה של ה-FBI העריץ במאר א-לאגו איחדה אותנו באופן שלא ראיתי קודם לכן. בינואר, נילחם באויב שבפנים".

גרין גם צייצה את דגל ארצות הברית הפוך, וקראה "להפסיק לממן את ה-BBI". "לא נסבול את מה שקורה כעת!!! אנחנו באים", היא הוסיפה.

בוברט אמרה שארצות הברית נהפכה ל"רפובליקת בננות בקצב שיא". לדבריה, המפלגה הרפובליקנית צריכה להקים ועדה שתחקור את הפשיטה ואת הרדיפה של טראמפ על ידי הממשלה. דסנטיס אמר "הפשיטה על מאל היא הסלמה נוספת בחימוש סוכנויות פדרליות נגד מתנגדי המשטרה. רפובליקת בננות".

מושל פלורידה ריק סקוט אמר בראיון ל"פוקס ביזנס" אתמול כי "הדרך שבה הולכת הממשלה פדרלית, זה כמו הגסטפו, אנשים כאלה, שרודפים אחרי אנשים, זה מה שחשבנו על ברית המועצות, או אמריקה הלטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully