וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עצוב: מת לווייתן הבלוגה שנתקע בנהר הסן

עודכן לאחרונה: 10.8.2022 / 14:09

למרות מבצע הצלה מורכב ביותר, שבמסגרתו הועמס הלווייתן מחוץ למים בערסל עצום, והועבר למשאית מקוררת שתשיב אותו לים - הבלוגה שסבל מתת משקל וסרב לאכול, לא שרד

בווידאו: המבצע לחילוץ הלוייתן מנהר הסן/צילום: CLE'MENT LENOT

לווייתן הבלוגה, שנתקע בנהר הסן בצרפת צפונית מערבית לפריז במשך יותר משבוע, מת היום (רביעי). הרשות המקומית של אזור קלבדוס בנורמנדי הודיעה: "אנחנו מודיעים בצער על מותו של לווייתן הבלוגה, למרות מבצע חסר תקדים להצלתו".

הלווייתן נקלע למצוקה נשימתית כשהיה בדרכו לחוף במשאית מקוררת במסגרת מבצע הצלה מורכב ביותר. הווטרינרים נאלצו להמיתו.

הלילה התחיל מבצע ההצלה המורכב של הלווייתן, שאורכו ארבעה מטרים ונחשב מין מוגן שחי במים הקפואים באזור הארקטי. הוא הוצא מהמים בשלב הראשון כשתריסר וטרינרים ומומחי לווייתנים המתינו על דוברה כדי לטפל בו, לאחר שהועמס מחוץ למים במעין ערסל עצום. כ-80 אנשים היו מעורבים במבצע ההצלה, כולל צוללנים ושוטרים. צוות ההצלה בילה שישה שעות במהלך הלילה כשהוא מרים את הלווייתן החולה ששוקל 800 ק"ג מחוץ למים לדוברה.

צוותי ההצלה של לווייתן בלוגה שנתקע בנהר הסן בצרפת. רויטרס
צוות ההצלה ממתין על גדת הנהר/רויטרס

הצוות העביר את הלווייתן למשאית מקוררת שתיקח אותו בחזרה לחוף. הם קיוו לטפל בו במשך כמה ימים לפני שישחררו אותו בחזרה לים הפתוח.

"זה מבצע הצלה ארוך, מאוד טכני, שדורש מיומנויות רבות", אמרה איזבל דורליאה-פוזה, מזכ"לית המחוז. "יש בעיות רבות שאנחנו לא יכולים לצפות מראש", אמרה מומחית מפארק המים מרינלנד בדרום צרפת. אך היא הוסיפה כי לווייתני בלוגה הם "מין חסין במיוחד".

בשבוע האחרון, צוות ההצלה ניסה גם להאכיל את הלווייתן בדגים קפואים וחיים כדי לעורר את התאבון שלו ולסייע לו לעשות את המסע הארוך בחזרה בנהר לתעלה האנגלית, ומשם לים, אך הוא סרב לאכול.

לווייתן בלוגה הדיע לנהר הסן בצרפת, 5 באוגוסט 2022. רויטרס
לוויתן הבלוגה/רויטרס
מבצע ההצלה של לווייתן בלוגה שנתקע בבנהר הסן בצרפת. רויטרס
צוות ההצלה מתכונן/רויטרס

לווייתנים לעתים שטים דרומה בסתיו כדי לאכול לפני שהקרח נוצר, אך נדיר בעבורם לנוע כה רחוק מהאזור המחיה הטבעי שלהם. על פי מצפה הים פלגיס, שמתמחה ביונקי ים, אוכלוסיית הבלוגה הקרובה ביותר היא בחצי האי סבלברד, צפונית לנורבגיה, במרחק 3,000 ק"מ מנהר הסן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully