וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עובד טוויטר לשעבר הורשע בריגול לטובת ערב הסעודית

עודכן לאחרונה: 10.8.2022 / 8:54

אחמד אובאממו, לשעבר מנהל מדיה בחברה, הורשע במסירת מידע על יותר מ-6,000 מתנגדי משטר ברשת החברתית. הוא גוייס על ידי יועצו של בן סלמאן וקיבל בתמורה 300 אלף דולר ושעון יוקרה בשווי 20 אלף דולר וצפוי לעונש של 20-10 שנות מאסר

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, 15 ביולי 2022. רויטרס
רודף אחרי מתנגדי המשטר. בן סלמאן מקבל את פניו של ביידן בממלכה, בחודש שעבר/רויטרס

עובד לשעבר בטוויטר הורשע הלילה (רביעי) בבית משפט פדרלי בארצות הברית בריגול לטובת ערב הסעודית אחרי שמסר מידע אישי של מתנגדי משטר למקורב ליורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. העובד, אחמד אבואמו, מחזיק גם באזרחות לבנונית, הורשע על ידי חבר מושבעים בבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו. הוא צפוי לעונש של בין עשר ל-20 שנות מאסר.

נראה כי אבואמו, ששימש מנהל מדיה ברשת החברתית, גויס על ידי באדר אל-אסקר, יועצו של יורש העצר. בתמורה למידע, הוא קיבל שעון יוקרה בשווי 20 אלף דולר ועוד כ-300 אלף דולר במזומן. כדי להסתיר את הכספים שקיבל, הוא הפקיד אותם בחשבון של קרוב משפחתו בלבנון.

מכתב האישום נגדו עולה כי הוא ועלי א-זאבארה, אזרח ערב הסעודית שעזב את ארצות הברית לפני שהואשם, העבירו מידע אישי לממלכה על יותר מ-6,000 משתמשים ברשת החברתית שמתחו ביקורת על המשטר. בין היתר נמסר מידע על הפעיל החברתי עומאר עבדול-עזיז, המקורב לעיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, שנרצח בקונסוליה הסעודית בטורקיה בחיסול שבוושינגטון מייחסים ליורש העצר הסעודי.

חבר המושבעים הרשיע את אבואמו בשתי עבירות של הונאה בנקאית או קשירת קשר לביצוע הונאה בנקאית, שתי עבירות של הלבנת הון, סעיף אחד של זיוף חשבונות כדי למנוע חקירה של ה-FBI וסעיף אחד של התנהלות כסוכן של ממשלה זרה. עם זאת, הוא זוכה בחמישה סעיפים נוספים הקשורים בהונאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully