וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם נוסף ברצח הנער לפני 35 שנה שוחרר למעצר בית: "עליו השופטים מרחמים"

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 21:49

ברוך שרביט, שהוגש נגדו לפני חצי שנה כתב אישום בגין רצח נסים שטרית, ישהה בביתו בירושלים תחת פיקוח אלקטרוני וישלם ערבות בסך 200 אלף שקלים. אחיו של שטרית תקף את ההחלטה: "המום מזה שמערכת המשפט לא מבינה במה היא מתעסקת, על אחי השופטים לא מרחמים"

בווידאו: בנימין זאבי בשיחת ווידאו בדיון על הקראת כתב האישום נגדו/צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

ברוך שרביט, הנאשם ברצח הנער נסים שטרית לפני 35 שנה, שוחרר היום (שלישי) למעצר בית, כחצי שנה לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בפרשה. שרביט ישהה במעצר בית בביתו שבירושלים תחת פיקוח אלקטרוני, אחרי ששילם ערבות בסך 200 אלף שקלים ולאחר שהוצא נגדו צו איסור יציאה מהארץ. דיוני ההוכחות במשפט הרצח יחלו בחודש ספטמבר.

מאיר שטרית, אחיו של ניסים, תקף את ההחלטה לשחררו למעצר בית: "אני המום מזה שמערכת המשפט לא מבינה במה היא מתעסקת. הפרקליטות לקחה על עצמה אתגר גדול מאוד, למרות שהתיק הוא ישן מאוד, כמעט 37 שנים, להגיש נגד הרוצחים בפועל כתב אישום. כל המסכת שנגלתה בימ"ר בעקבות החקירה פרוסה בפני השופטים".

"הם מרחמים על אנשים מסכנים בני 70 פלוס שאזוקים בבית הסוהר. אחי בן ה-16 שנרצח ולא מוצאים את קבורתו, עליו השופטים לא מרחמים. מרחמים על הרוצחים ששותקים ולא מוכנים לגלות היכן הקבורה של אחי, בושה לשופטים כאלה", הוסיף.

ברוך שרביט, חשוד בפרשת העלמות ורצח בירושלים לפני שלושים שנה, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 באוקטובר 2021. שלו שלום, TPS
"בושה לשופטים כאלה". ברוך שרביט/TPS, שלו שלום

בחודש שעבר, שוחרר למעצר בית נאשם נוסף בפרשה - בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי, בנימין זאבי, ששוהה מאז בחווה חקלאית בגוש עציון. זאת, לאחר שבית המשפט העליון דחה את הערעור שהגישה הפרקליטות נגד ההחלטה לשחררו.

בהחלטתה אמרה השופטת גילה כנפי שטייניץ כי "בית המשפט המחוזי ביצע את מלאכתו ובחן את חלופת המעצר שהוצעה על ידי המשיב, בהתאם להחלטתו של בית משפט זה. לאחר בחינת הסתייגויות שירות המבחן, שמיעת טיעוני באי כוח הצדדים, ולאחר שהתרשם מן המפקחים באופן ישיר, קבע בית המשפט המחוזי כי מעצרו של המשיב בפיקוח אלקטרוני בחווה האמורה בלווי פיקוח אנושי יכול לתת מענה הולם למסוכנות הנשקפת מהמשיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully