וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בקניה: האזרחים המיואשים מחפשים שינוי

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 14:49

מספר גדול של צעירים לא נרשמו להצביע, על פי נתוני ועדת הבחירות. רבים אומרים כי הם מתוסכלים מהתרחבות האי שוויון והמערכת הפוליטית הממוסדת שנשלטת על ידי האליטה

בווידאו: בחירות בקניה: האזרחים המיואשים מחפשים שינוי/רויטרס

אזרחי קניה מצביעים היום (שלישי) בבחירות לנשיאו, אך רבים מהם נואשים לישועה מעליית מחירי המזון והשחיתות הפושה ואיבדו אמון בכך שגם הממשלה החדשה תספק פתרון.

מסר גדול של צעירים לא נרשמו להצביע, על פי נתוני ועדת הבחירות. רבים אומרים כי הם מתוסכלים מהתרחבות האי שוויון והמערכת הפוליטית הממוסדת שנשלטת על ידי האליטה.

הנשיא אוהורו קניאטה פורש לאחר שתי כהונות. המועמדים העיקריים שמתמודדים על כסאו הם ויליאם רוטו בן ה-55, סגן הנשיא בתשע השנים האחרונות, וריילה אודינגה, בן ה-77, מנהיג האופוזיציה הוותיק, שקיבל את תמיכתו של הנשיא הפורש.

ראילה אמולו אודינגה, מועמד בבחירות לנשיאות בקניה. רויטרס
המועמד אודינגה/רויטרס

קניה היא מדינה יציבה באזור סוער במזרח אפריקה, היא בעלת ברית קרובה של המערב ובה נמצאים המטות של חברות כמו גוגל, ויזה ואחרות. בכמה קלפיות בבירה ניירובי, נצפו תורים קצרים מאשר בבחירות הקודמות. שיעור ההצבעה בבחירות האחרונות עמד על 80%.

"הקנייתים עייפו להתעורר מוקדם בבוקר ולהצביע בעבור ממשלה שלא אכפת לה, אך אנו מקווים שהמצב ישתנה", אמר ג'ושוע ניאנג'וי מניירובי לרויטרס.

קניאטה הוביל לגל של השקעות בתשתיות, שמומנו בעיקר על ידי הלוואות זרות שעמן ייאלצו להתמודד ממשיכיו. לדבריו, לא היו לו כלים להילחם בשחיתות. בנוסף, קניה נפגעה מהעלייה במחירי המזון, הדלק והדשנים.

שלושה מתוך ארבעה נשיאים הגיעו מהמיעוט האתני הגדול במדינה, קיקויו. הפעם, אין מועמד מהמיעוט, אף שלשני המועמדים יש סגנים מהקהילה. רוטו מגיע מקהילת קלנג'ין הגדולה, ואודינגה מהקבוצה האתנית לואו, מהגדולות במדינה, שמתגוררים בעיקר במערב המדינה.

ויליאם ראטו, מועמד לבחירות לנשיאות בקניה. רויטרס
ריילה אודינגה, בן ה-77, מנהיג האופוזיציה הוותיק/רויטרס

רוטו ניסה להרוויח מהזעם הציבורי הגדל של עניי קניה ואמר כי הוא מתכנן להקים קרן שתספק הלוואות לעסקים קטנים. אודינגה, שהתמודד בארבע מערכות הבחירות הקודמות והפסיד, הבטיח לטפל בשחיתות ולהתפייס עם המתנגדים לאחר הבחירות. סקרים אחרונים משבוע שעבר הראו כי אודינגה מוביל על פני רוטו ב-6%-8%, אך רוטו פטר את הסקרים כמזויפים.

כדי למנוע סבב שני, על מועמד נשיאותי לגרוף יותר מ-50% מהקולות ולפחות 25% מהקולות במחצית מ-47 המחוזות במדינה. בקניה יש 22.1 מיליון בוחרים רשומים. תוצאות יתחילו להתפרסם הלילה, אך הודעה רשמית עשויה להגיע לאחר שבועות.

  • עוד באותו נושא:
  • קניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully