וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: לווייתן הבלוגה שנתקע בנהר הסן יועבר למכל מים מלוחים

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 14:51

הלווייתן, שסובל מתת משקל, נראה לראשונה ביום שלישי שעבר בנהר הסן לאחר שעבר את התעלה האנגלית. צוותי הצלה הצליחו לסגור אותו בתוך תא שיט, קטע נתיב שיט החסום בשערים, בנהר ולתת לו ויטמינים ואנטיביוטיקה במהלך סוף השבוע, אך הוא סרב לאכול

לווייתן לבנתן (בלוגה") שנצפה בשבוע שעבר בנהר הסן בצרפת במצב של תת משקל, יועבר היום (שלישי) למכל של מים מלוחים לבדיקות וטיפולים, הודיע ארגון שמעורב בהצלתו.

הלווייתן נראה לראשונה ביום שלישי שעבר בנהר שזורם לפריז לאחר שעבר את התעלה האנגלית. בזמן שהציבור התבקש לשמור מרחק מהלווייתן, גורמים שונים שקלו כיצד להציל את היונק הגדול שאמור לחיות במים הקרים של האוקיינוס הארקטי.

הם הצליחו לסגור אותו בתוך תא שיט, קטע נתיב שיט החסום בשערים, ולתת לו ויטמינים ואנטיביוטיקה במהלך סוף השבוע, אך הוא סרב לאכול, כך על פי ארגון הסביבה "סי שפרד פראנס". לדברי הארגון, גם כי להוציא את החיה מהמים יהיה צעד מסוכן מדי.

"היום הוא יום גדול לבלוגה ולכל המעורבים בהצלה שלו", הארגון צייץ. במכל מים מלוחים, "אפשר יהיה לנטר את הלווייתן ולסייע לו, בתקווה שיחלים. לאחר מכן, הוא ישוחרר לים עם סיכויים טובים יותר להישרדות".

מומחים תוהים מדוע הלווייתן סטה כל כך רחוק דרומה מאזור המחיה הטבעי שלו והגיע למים חמימים ולא מלוחים. "האתגר כעת הוא להאכיל אותו ולנסות ללוות אותו לכיוון האוקיינוס", אמרה למיה עיסמאלי, מנהלת הארגון. "הסביבה של הנהר אינה מיטיבה עם הבלוגה, הסן מאוד מזוהם ורועש, והיונקים האלה רגישים מאוד לרעש". גודלו של הלווייתן לא ידוע, אך אורכו של לבנתן בוגר יכול להגיע לארבעה מטרים ויותר.

צילומי לוויין הראו את הלווייתן עולה לשאוף אוויר ושוחה במעגלים איטיים בתוך תא השיט, מתחת לפני המים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully