וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה חודשי מאסר על תנאי לקצין המשטרה שהורשע בתקיפת מפגינים במחאת בלפור

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 12:02

לאחר שמח"ש דרשה שייגזר עליו עבודות שירות, בית המשפט השלום בראשון לציון החליט לא לגזור מאסר בפועל על סנ"צ ניסו גואטה. על אף ההרשעה, הקצין צפוי להמשיך בתפקידו. בשבוע שעבר תועד לצד השר לביטחון הפנים והמפכ"ל בהיערכות לעליית יהודים להר הבית בתשעה באב

בווידאו: חמישה חודשי מאסר על תנאי לקצין המשטרה שהורשע בתקיפת מפגינים במחאת בלפור/מערכת וואלה!

בית משפט השלום בראשון לציון גזר חמישה חודשי מאסר על תנאי על סנ"צ ניסו גואטה בגין תקיפת מפגינים במהלך ההפגנות סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור שבבירה. מדובר בהישג חלקי למח"ש, שדרשה עבודות שירות לגואטה ונדחתה, וברקע גל זיכויים בכתבי אישום שהגישה נגד שוטרים שפעלו לטענתה באלימות.

גואטה צפוי להמשיך בתפקידו במחוז ירושלים, ואף תועד עם המפכ"ל קובי שבתאי והשר לביטחון הפנים עמר בר לב בתחילת השבוע במסגרת ההכנות לעליית יהודים להר הבית בתשעה באב. כבר בחודש שעבר שלח המפכ"ל עדות תמיכה בגואטה לבית המשפט.

סגן ניצב ניסו גואטה מכה את הצלם ילון גורביץ באוגוסט. אמיר לוי, גטי אימג'ס, GettyImages
גואטה מכה צלם במהלך מחאת בלפור. אוגוסט 2020/GettyImages, אמיר לוי, גטי אימג'ס

לפני כחודשיים הרשיע בית משפט את גואטה באלימות כלפי שני מפגינים בזמן מחאת בלפור באוגוסט 2020. בהכרעת הדין, פסקה השופטת כי היא "מרשיעה אותו בהתנהגות של תקיפה כלפי שני המפגינים".

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר: "בית המשפט קיבל את עמדתנו הרשיע את הנאשם, גזר עליו מאסר על תנאי וקבע כי קצין משטרה בכיר, אשר תוך כדי מילוי תפקידו ביצע עבירת תקיפה - יישא בדין. יש לקוות שפסק הדין יהווה תמרור אזהרה לכל שוטר בדבר החובה לנהוג במקצועיות ולהימנע משימוש בכוח ובאלימות, בוודאי כשמדובר במפקד אשר מהווה דוגמא לפקודיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully