וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ דרש נאמנות מוחלטת כמו שהפגינו "הגנרלים של היטלר"

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 17:52

על פי ספר חדש על הנשיא ה-45 של ארצות הברית, מערכת היחסים בין טראמפ ל"גנרלים שלו" היתה עכורה. בתקרית אחת אף תהה הנשיא לשעבר בפני ראש הסגל שלו ג'ון קלי: "אתם פאקינג גנרלים, מדוע אינכם יכולים להיות כמו הגנרלים הגרמנים?...הם היו נאמנים לחלוטין להיטלר"

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר ליועץ הבית הלבן הבכיר שלו כי היה רוצה גנרלים כמו אלה שהיו לאדולף היטלר. טראמפ אמר כי הגנרלים ההם היו "נאמנים לחלוטין" למפקד המשטר הנאצי, כך על פי ספר חדש על הנשיא ה-45 של ארצות הברית The Divider: Trump in the White House, 2017-2021.

אתר "ניו יורקר" פירסם קטע מהספר, שבו נכתב כי ב-2017, כשחזר טראמפ ממצעד "יום הבסטיליה" ב-14 ביולי בפריז, הוא רצה שהגנרלים שלו יערכו בעבורו את המצעד הצבאי הגדול והמרשים ביום העצמאות האמריקני הבא, ב-4 ביולי. להפתעתו, הגנרלים הגיבו בשאט נפש וניסו לשכנע אותו כי המצעד יעלה מיליוני דולרים, כמו גם יגרום לכאוס ברחובות וושינגטון הבירה.

המקרה היה אחד מתוך רבים שבהם סירבו הגנרלים למלא את רצונותיו של טראמפ. עם הזמן, העובדה שלאותם גנרלים היו חוקים, עקרונות ומומחיות שסותרים נאמנות מוחלטת, הרגיזה את הנשיא לשעבר.
"אתם פאקינג גנרלים, מדוע אינכם יכולים להיות כמו הגנרלים הגרמנים?" תהה טראמפ בפני ראש הסגל של הבית הלבן דאז, ג'ון קלי. "איזה גנרלים?", שאל קלי. "הגנרלים הגרמנים במלחמת העולם השנייה", ענה טראמפ. "אתה יודע שהם ניסו להרוג את היטלר שלוש פעמים וכמעט הצליחו?" שאל אותו קלי.

טראמפ כמובן לא ידע זאת. "לא, לא, לא. הם היו נאמנים לחלוטין להיטלר", ענה לו הנשיא לשעבר. לפי הגירסא שלו של ההיסטוריה, הגנרלים של הרייך השלישי היו נתונים לגמרי למרותו של היטלר; זה היה המודל שהוא רצה בעבור הצבא שלו.

דונלד טראמפ בעצרת לפני המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021. רויטרס
דונלד טראמפ עצרת לפני ההסתערות על גבעת הקפיטול בינואר 2021/רויטרס

בספר נכתב גם שטראמפ אמר על אותם "גנרלים שלו" כי "הם אנשים מאוד לא מוכשרים וברגע שהבנתי את זה, לא הסתמכתי עליהם יותר. הסתמכתי על גנרלים ואדמירלים אמיתיים בתוך המערכת".

דוגמא נוספת היא של חילופי דברים בין יו"ר המטות המשולבים מארק מילי לטראמפ ב-1 ביוני, 2020, כשמפגיני תנועת "חיי שחורים חשובים" מחו קרוב לבית הלבן.

טראמפ דרש להשתמש בצבא כדי לפזר את ההפגנה. הוא רצה עשרת אלפים חיילים ברחובות בנוסף ליחידה מוטסת. הוא דרש גם שמילי יפקד באופן אישי על המבצע. כשמילי ואחרים התנגדו ואמרו כי המשמר הלאומי יספיק, טראמפ צרח, "כולכם לוזרים! אתם פאקינג לוזרים!". הוא שאל את מילי: "אתה לא יכול פשוט לירות בהם (במפגינים)? פשוט תירה להם ברגליים או משהו". בסוף שוכנע טראמפ לא לשלוח את הצבא נגד אזרחים אמריקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully