וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האיחוד האירופי הגיש טיוטה סופית של הסכם גרעין עם איראן"

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 19:30

לדברי מקור בכיר במשרד החוץ האיראני "ניהלנו שיחות אינטנסיביות בארבעת הימים האחרונים בווינה על סוגיות שנויות במחלוקת". עוד נמסר כי מנהלי המשא ומתן של איראן שבו לטהראן מווינה - והממשלה האיראנית בוחנת את הטיוטה

שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן נפתחו בווינה/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

האיחוד האירופי הגיש "טיוטה סופית" של הסכם גרעין עם איראן במהלך שיחות הגרעין שנערכו בווינה בסוף השבוע, כך אמרו היום (שני) גורמים רשמיים באיחוד.

על פי עיתון "אל מיאדין" המקורב לחיזבאללה, טיוטה סופית הוצגה במהלך המשא ומתן, וכעת על הממשלות המעורבות להחליט מה לעשות בנידון. זמן קצר לאחר מכן דווח בסוכנות הידיעות הרשמית של איראן, "אירנ"א", כי לדברי מקור בכיר במשרד החוץ האיראני "ניהלנו שיחות אינטנסיביות בארבעת הימים האחרונים בווינה על סוגיות שנויות במחלוקת". עוד נמסר כי מנהלי המשא ומתן של איראן שבו לטהראן מווינה - והממשלה האיראנית בוחנת את הטיוטה.

שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן אמר אתמול כי הצלחת השיחות העקיפות בין טהראן לארה"ב תלויה בגמישות של וושינגטון. זאת, על רקע בקשת איראן לחידוש הסכם הגרעין משנת 2015 עם מעצמות העולם, ולאחר שחודשו השיחות העקיפות להצלתו בין שתי המדינות ביום חמישי האחרון בווינה.

דיווח: אירן השלימה התקנת הצנטריפוגות בפורדו. רויטרס
הכור האיראני בפורדו/רויטרס

דובר של משרד החוץ האמריקני אמר בתגובה שארצות הברית מוכנה לסיכום מהיר של עסקה להחייאת הסכם הגרעין עם איראן. זאת על בסיס ההצעות שהועלו על ידי האיחוד האירופי. הדובר, ששמר על עילום שם, אמר: "נראה אם איראן מוכנה להמיר את המילים במעשים". משרד החוץ האיראני מסר היום שבמגעים האחרונים חלה התקדמות בכמה נושאים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בווידאו: ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית מודיע שאיראן הסירה 27 מצלמות ממתקני הגרעין שלה/צילום: רויטרס

ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית, מוחמד איסלאמי, אמר בשבוע שעבר כי לאיראן יש אמצעים טכניים לייצר פצצת אטום, אך אין לה כוונה לעשות זאת. לפני כשבועיים אמר כמאל ח'ראזי, יועץ בכיר של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, דבר דומה, ואיים שטהראן תגיב ישירות נגד ישראל אם היא תפגע בה.

"בימים ספורים הצלחנו להעשיר אורנים לרמה של 60% ונוכל בקלות לייצר אורניום מועשר ב-90%...לאיראן יש את היכולות הטכניות לייצר פצצה גרעינית אך לא התקבלה החלטה האם לבנות פצצה כזאת", אמר ח'ראזי בריאיון לרשת אל-ג'זירה.

בתדרוך סגור לפני כשבועיים אמר יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לענייני המזרח התיכון, ברט מקגרק, כי הבית הלבן מעריך כי "מאוד לא סביר" שתהיה חזרה להסכם הגרעין עם איראן בעתיד הקרוב. לפי גורמים שנכחו בתדריך, הוא ציין כי בשל הערכה זו, ממשל ביידן מתכוון להשתמש בינתיים בסנקציות ובבידוד בינלאומי נגד איראן "אבל בלי להסלים את המצב שלא לצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully