וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נעצר חשוד ברצח המסתורי של 4 המוסלמים בניו מקסיקו, שעורר פחד בקהילה

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 23:06

אדם נעצר בניו מקסיקו בחשד למעורבות ברצח ארבעה גברים במדינה. לפי משטרת העיר אלבקרקי, בה התרחשו הרציחות, היה להן מכנה משותף: הקורבנות היו מוסלמים וממוצא דרום אסייתי. אלו העלו חששות ובקבוצות מוסלמיות הזהירו "לוודא שאיש אינו עוקב אחריכם, ולא ללכת לבד בלילה"

אדם נעצר היום (שלישי) בחשד למעורבות בארבעת מקרי רצח של ארבעה גברים מוסלמים בעיר אבלבקרקי בניו מקסיקו - כך, צייצה המשטרה המקומית. הרצח, עורר לאחרונה חששות בקרב הקהילה המוסלמית בעיר וכן בעקבותיו יצאו אזהרות למתפללים במסגדים, בזמן שהמשטרה חקרה האם ישנו קשר בין התקריות.

לרציחות של מוחמד אחמדי (62), מוחמד אפזל חוסיין (27), אפטב חוסיין (41) ונעים חוסיין (25) הסתמן מכנה משותף אחד: הם מוסלמים וממוצא דרום אסייתי, על פי המשטרה בעיר.

שלושת הרציחות האחרונות אירעו בתוך שבועיים, והמשטרה החלה לחקור קשרים אפשריים בין התקיפות, מה שהוביל אותה לבדוק שוב מקרה רצח שלא פוענח מנובמבר 2021. ה-FBI מסייע בחקירה ופורטל מקוון הוקם במיוחד בעבור סרטונים ותמונות שתושבים מעלים שאמורים לסייע לרשויות בחקירה. בנוסף הוצע פרס בסך 20 אלף דולר לכל פיסת מידע שתעזור למשטרה.

על אף החששות, במהלך החיפושים אחר החשוד המשטרה בחרה שלא לפרסם תיאורים שלו. לצד זאת, כן שיתפה המשטרה כי היא מחפשת "כלי רכב בעל עניין" שאולי יקשר את כל ארבעת המקרים. כלי הרכב הוא פולקסווגן ג'טה או פסאט, סדאן כסופה כהה, עם חלונות כהים.

ארבעה מוסלמים בניו מקסיקו נהרגו. Albuquerque police, אתר רשמי
הקורבנות/אתר רשמי, Albuquerque police

התקרית האחרונה דווחה ביום שישי, כשנעים חוסיין נמצא מת על ידי שוטרים ממשטרת אלבקרקי שהגיעו לזירה בשל דיווח על ירי. לאחר התגלית, אמרה המשטרה כי המקרה אולי קשור לשלושת המקרים הקודמים. על פי המשטרה, מארב הוצב לשלושת הגברים האחרים שהותקפו "ללא אזהרה, נורו ונהרגו", אמר סגן מפקד החטיבה לחקירות פליליות במשטרת אלבקרקי קייל הרטסוק.

שניים מההרוגים, מוחמד אפזל חוסיין ואפטב חוסיין, היו פקיסטנים, והמשטרה הייתה נחושה "למצוא קשר" בין שני המקרים. מוחמד אפזל חוסיין נורה ונהרג ב-1 באוגוסט, הוא נמצא מוטל על המדרכה. ב-26 ביולי, אפטב חוסיין נמצא עם מה שנראה כפצע ירי. הוא מת לאחר מכן מפצעיו.

כלי הרכב שמשטרת אלבקרקי , ניו מקסיקו, מחפשת בקשר לרצח של ארבעה כגברים מוסלמים. טוויטר, אתר רשמי
כלי הרכב שהמשטרה מחפשת/אתר רשמי, טוויטר

במהלך החקירה, הפנו החוקרים את תשומת לבם למקרה הרצח של מוחמד אחמדי שאירע ב-7 בנובמבר 2021. אחמדי היה אפגני שנהרג מחוץ לבית העסק שניהל עם אחיו בעיר.

נעים חוסיין היגר לארצות הברית כפליט מפקיסטן ב-2016 כשברח מרדיפה בשל היותו שיעי מוסלמי. הוא קיבל אזרחות אמריקנית בחודש שעבר, לדברי גיסו. חוסיין פתח עסק של משאיות השנה ותואר כאדם נחמד, טוב לב, חרוץ ונדיב.

ביום שבו נהרג, הוא הגיע להלוויה של שני הקורבנות האחרים והביע את חששו מהמצב, אמר דובר של מסגד באלבקרקי ל-CNN.

מוחמד אפזל חוסיין עבד בצוות תכנון עירוני. הוא למד משפטים ומשאבי אנוש באוניברסיטת פנג'אב בפקיסטן וקיבל תואר שני מאוניברסיטת מקסיקו, על פי הצהרת ראש העיר אספניולה, ג'ון רמון ויג'יל. "הוא היה איש עדין שאהב לצחוק", אמר ראש העיר.

פרטים מעטים פורסו על שני הקורבנות האחרים. מוחמד אחמדי היה מוסלמי מאפגניסטן ואילו אפטב חוסיין היה מוסלמי מפקיסטן.

עקב המקרים, מושלת ניו מקסיקו מישל גרישם הודיעה כי שלחה כוחות משטרה נוספים לאלבקרקי. "אני כועסת ועצובה לאור מה שמתרחש בניו מקסיקו, מקום שמתגאה במגוון התרבויות והמחשבות שבו". הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס גינו את התקריות. "בעודנו ממתינים לחקירה המלאה, אני מתפלל למען משפחות הקורבנות, והממשל שלי עומד לצד הקהילה המוסלמית", צייץ ביידן. כמו כן, תיגברה העיר גם את נוכחות השוטרים במסגדים, בתי ספר מוסלמיים ואוניברסיטת ניו מקסיקו.

"אלברבקי מתוחה, ואני רוצה להבהיר שאנחנו והשותפות שלנו ברשויות אכיפת החוק מזרימים לה משאבים למקרים האלה. נגן על הקהילה שלנו ונעמיד את האחראי לדין. אנחנו מגנים את הרציחות חסרות ההיגיון האלה וניצבים עם הקהילה המוסלמית נגד אי סובלנות ואלימות בכל צורה", אמר ראש העיר אלבקרקי טים קלר.

קבוצות מוסלמיות הזהירו את התושבים, "אנחנו קוראים לכולם לנקוט באמצעי זהירות ולהיות עירניים לסביבה כולל לוודא שאיש אינו עוקב אחריכם ולא ללכת ברחוב לבד בלילה", נמר מהמרכז האיסלמי של ניו מקסיקו. "החיים של מוסלמים באלבקרקי נמצאים בסכנה. מי שאחראי על מסע הירי הזה חייב להיעצר - עכשיו", הודיעה המועצה ליחסי אמריקנים- מוסלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully