וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלכות לא צפויות של בצורות: שרידי אדם ופצצות ממלחמת העולם ה-2

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 17:34

גובה המים באגם מיד - מאגר המים המלאכותי הגדול בארה"ב - צנח לשפל ושרידי אדם נתגלו כבר ארבע פעמים - גם בתוך חבית. נהר "פו" בצפון איטליה מתייבש גם כן בשל בצורת מתמשכת, והשבוע נאלץ הצבא להוציא ממנו פצצה שלא התפוצצה שהתגלתה בשל ירידת גובה המים

בפעם הרביעית מאז מאי, נמצאו שרידי אדם במים ההולכים ומתייבשים של אגם מיד, כך מסרו הרשויות בשבת. בתקרית האחרונה, שומרי הפארק הלאומי אגם מיד קיבלה קריאה בשבת בבוקר שרידים של שלד באזור סווים ביץ'.

שומרי הפארק סגרו את האזור בחוף כדי לאסוף את השרידים בסיוע צוללנים ממשטרת לאס וגאס, על פי שירותי הפארק. חוקר מקרי מוות נקרא לקבוע את סיבת המוות.

לפני כן, בשלוש תקריות נפרדות נמצאו שרידי אדם באגם באזורים שבהם גובה פני המים צנח לשפל חסר תקדים בשל משבר המים המתמשך במערב ארצות הברית. השרידים הקודמים, כולל גופה שעליה פצע ירי שנמצאה בחבית, היו בשלבים שונים של רקבון, וקשה יהיה להוציא מהן די.אן.איי, אמרו גורמים רשמיים. לא ברור עדיין כמה זמן שכבו השרידים באגם.

ביולי, סוכנות החלל של ארצות הברית, נאס"א, חשפה צילומי לוויין דרמטיים שמראים את התייבשות המים באגם מיד - מאגר המים הגדול ביותר בארצות הברית, ששוכן במדינות נבאדה ואריזונה על נהר הקולורדו - בשל הבצורת הנמשכת.

"מאגר המים הגדול בארצות הברית מספק מים למיליוני בני אדם בשבע מדינות, קרקעות של שבטים וצפון מקסיקו", כתבה נאס"א. "הוא גם מספק ראיה ברורה לשינוי האקלים ולבצורת ארוכת הטווח שעשויה להיות החמורה ביותר במערב ארצות הברית מזה 12 מאות".

אם משווים את הצילומים - האחד מה-6 ביולי 2000, והשני מה-3 ביולי 2022 - אפשר לראות את האגם מלא מים בצילום הראשון. בצילום השני כבר רואים את הגדה של האגם, שהיתה תמיד מתחת לפני המים, חשופה בשל התייבשות המים.

על פי נתונים ממשלתיים, גובה פני המים בסכר הובר היה כ-365 מטר ביולי 2000. ביולי 2022, אפשר לראות שהגובה צנח בכ-50 מטר לכ-317 מטר. ב-18 ביולי 2022, היה מלא האגם רק ב-27% מהקיבולת שלו, על פי נאס"א. בשיא שנרשם בשנות ה-80, גובה פני המים באגם מיד המלאכותי הגיע ל-370 מטר. כיום גובה המים נמצא בשפל מאז התמלא האגם לראשונה בשנות השלושים של המאה העשרים.

המשטרה כעת מנהלת חקירה לגבי שרידי האדם השונים שנמצאו באגם. חקירת רצח נפתחה בנוגע לשרידים שנמצאו בתוך תיבה ב-1 במאי. השרידים ככל הנראה שייכים אדם שמת בשלהי שנות ה-70 או תחילת ה-80 של המאה העשרים, על פי המשטרה.

שרידי אדם נמצאו באגם מיד בשל ירידת פני המים, ארצות הברית. טוויטר, אתר רשמי
שיריד אדם נמצאו באגם מיד בארה"ב, לאחר ירידת גובה המים בשל בצורת/אתר רשמי, טוויטר

שרידים אחרים שנמצאו ב-7 במאי הם על פי הערכות של אדם בגיל 23-27. לא ברור עדיין כיצד הוא מת. הסט השלישי שנמצא ב-25 ביולי הוא של שרידים חלקיים שנמצאים בשלב ראשוני של בדיקה, על פי CNN.

דובר של הפארק הלאומי אמר ל-CNN כי הסבר אפשרי אחד הוא שהשרידים שייכים לאנשים שטבעו בעבר באגם. עוד נמצא באגם כלי שיט מתקופת מלחמת העולם השנייה, אמרו רשויות הפארק בתחילת יולי.

ההשלכות החמורות של בצורת נראות גם באירופה, בנהר פו שמתייבש. נהר פו הוא נהר בצפון איטליה. אורכו הכולל כ-652 ק"מ, והוא הארוך בנהרות איטליה. עמק הפו הרחב סביב נהר הפו הוא האזור המתועש ביותר באיטליה, ומיושב בצפיפות. בצורת חריפה שמצמקת את הנהר חושפת גם פריטים מעניינים שהיו שקועים בקרקעית במשך עשורים.

ב-25 ביולי גילו דייגים פצצה שלא התפוצצה מתקופת מלחמת העולם השנייה בכפר במחוז לומברדיה. הצבא האיטלקי ניטרל אותה אתמול (ראשון) והעביר את הפצצה במשקל 450 ק"ג שהכילה 240 ק"ג של חומר נפץ, לאזור פיצוץ מבוקר. כ-3,000 אנשים שחיים במסוך פונו מבתיהם כדי להעביר את הפצצה בביטחה. גם המרחב אווירי נסגר לתנועה, והתחבורה בכבישים, תנועת הרכבות והשיט בנהר הופסקו.

הצבא האיטלקי מסיר פצצה ממלחמת העולם השנייה שנמצאה בנהר פו שמתייבש, 7 באוגוסט. רויטרס
הצבא האיטלקי מסיר את הפצצה ממלחמת העולם השנייה/רויטרס
הצבא האיטלקי מסיר פצצה ממלחמת העולם השנייה שנמצאה בנהר פו שמתייבש, 7 באוגוסט. רויטרס
הצבא האיטלקי מסיר את הפצצה ממלחמת העולם השנייה/רויטרס

נהר הפו הגיע לשפל חסר תקדים על רקע היעדר גשמים ושלג נמס, לצד עלייה בטמפרטורות - בשל שינוי האקלים. איטליה הכריזה על מצב חירום בחודש שעבר באזורים הסמוכים לפו, שגובה המים בו כיום הוא עשירית מהגובה הממוצע.

"הצמחייה על גדות הנהר, הציפורים והחיות נעלמו, המערכת האקולוגית כולה סביב המים המתוקים, לא קיימת יותר", אמר בשבוע שעבר ג'ינקרלו מנטובאני, מנהל תאגיד שאחראי על הדלתא של הפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully