וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל בקשת גבר חרדי: אישה התבקשה לעבור מקום במטוס

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 7:39

דיילת של חברת התעופה יונייטד איירליינס ביקשה מנוסעת מתל אביב לניוארק לעבור מקום, על רקע היותה אישה וכי לטענתה לא היה לה לאן להעביר את הנוסע. לאחר מכן הדיילת התנצלה. עורכת דינה של הנוסעת מבקשת לתבוע את החברה ב-50 אלף שקל: "גרם לה להרגיש מושפלת ומבוזה"

מטוסים  של "יונייטד איירליינס" על מסלול ההמראה בשדה התעופה "ניוארק" בניו ג'רזי, 8 ביולי 2015. רויטרס
מטוסים של "יונייטד איירליינס" על מסלול ההמראה בשדה התעופה "ניוארק" בניו ג'רזי, 8 ביולי 2015/רויטרס

אישה התבקשה לעבור מקום במטוס לאחר שישבה ליד גבר חרדי, על אף שמדובר בבקשה שמנוגדת לחוק בישראל. נעה סתת, שטסה בטיסה 091 של יונייטד איירליינס מתנב"ג לניוארק, סיפרה כי כשהגיעה למושב שלה - ליד נוסע חרדי - הוא קם מהמושב שלו. דקות ספורות לאחר מכן, ניגשה אל נעה דיילת וביקשה ממנה לעבור מקום. הדיילת אישרה שאכן הבקשה לעבור מקום מגיעה על רקע היותה אישה. הדיילת השיבה כי היא מצטערת, אך אין לה לאן להעביר את הנוסע.

נעה סירבה לעבור מקום, והנוסע החרדי עבר בין השורות וביקש מנוסעים אחרים להחליף איתו מושב, תוך שבמטוס מתעורר שיח בנוגע לסירובה של נעה להיענות בחיוב לבקשה. נעה טוענת כי האירוע השאיר אותה עם תחושת מבוכה, חוסר נעימות וביזוי לאורך כל הטיסה.

"מרשתנו התבקשה לעבור מקום אך בשל היותה אישה, באופן אשר גרם לה להרגיש מושפלת ומבוזה וכמי שיש להרחיקה אך בשל מינה", כך כתבה עורכת הדין ריקי שפירא-רוזנברג מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה יחד עם האגודה לזכויות האזרח, במכתב ששיגרה לחברת יונייטד. "הדבר פגע בכבודה וגרם לה לתחושות קשות של השפלה, זעם וחוסר אונים". מאוחר יותר, הדיילת התנצלה בפני הנוסעת והסבירה כי כל רצונה היה לגרום לכך שכל הנוסעים יהיו מרוצים והיא מצטערת אם רגשותיה נפגעו.

נוסעים במחלקת תיירים במטוס. Shutterstock, ShutterStock
נוסעים במטוס, אילוסטרציה/ShutterStock, Shutterstock

במקרים קודמים מעין אלו הבהירו בתי המשפט כי בקשה לשינוי מקום על רקע מגדר אינם חוקיים. "אסור בשום מצב לאיש צוות לפנות אל הנוסע שהבקשה להחלפת מקום התייחסה אליו ואשר לידו לא רוצים לשבת בגלל עצם מינו, ולבקשו לעבור למקום אחר במטוס, שכן הדבר עולה כדי הפרה של חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים", נכתב.

במכתב שנשלח לחברת התעופה נדרשת חברת התעופה לפצות את הנוסעת ב-50 אלף שקלים בשל האפליה שהופנתה אליה, וכן לפרסם הנחיות ברורות ופומביות לנוסעים לעובדי החברה על האיסור להיענות לבקשות נוסעים להעביר אותם ממקומן על רקע מין היושב לצידם. כמו כן, התבקשו להבהיר כי נוסע שבשל בקשות אלו תעוכב הטיסה יורד ממנה וכספו לא יושב.

מחברת יונייטד לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully