וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משחק חתול ועכבר בלב ים": התרגיל הסיני סביב טייוואן מסתיים

עודכן לאחרונה: 7.8.2022 / 10:39

משרד ההגנה הטייוואני אמר כי כמה ספינות מלחמה, מטוסי קרס ורחפנים דימו תקיפה על האי בסוף השבוע. עם זאת, "הצדדים שומרים על ריסון". ארצות הברית גם הודיעה כי תשתתף באוקטובר בתרגיל צבאי עם הודו ליד הגבול המתוח בין סין להודו

הטיסות במרחב האווירי של טייוואן ישובו לשגרה בהדרגתיות היום (ראשון) בצהריי היום, על רקע סיומו של התרגיל הצבאי הנרחב של סין סביב האי, כך הודיע משרד התחבורה הטייוואני. המשרד אמר בהצהרה כי טייוואן תמשיך להטות טיסות וספינות מחופה המזרחי במהלך יום שני בבוקר.

משחקי המלחמה בין טייוואן לסין נמשכו בסוף השבוע, לקראת סופו של התרגיל הסיני שנמשך ארבעה ימים והיווה תגובה לביקורה של יו"ר בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי בטייפה. סין הזועמת שיגרה טילים בליסטיים מעל בירת טייוואן לראשונה אי פעם, וניתקה קשרים עם ארצות הברית בסוגיות מסוימות.

בווידאו: ביקור פלוסי בטייוואן והתרגיל הצבאי הסיני בתגובה/צילום: רויטרס

כעשר ספינות מלחמה מסין ומספר דומה מטייוואן שטו בסמיכות במצר טייוואן, כשכמה ספינות סיניות חצו את הגבול הימי הלא רשמי שמפריד בין שתי המדינות. משרד ההגנה הטייוואני אמר כי כמה ספינות מלחמה, מטוסי קרס ורחפנים דימו תקיפה על האי והצי שלו. על פי מקור המקורב לנושא, "שני הצדדים מפגינים ריסון. צד אחד ניסה לחצות, והצד השני עמד בדרכו ואילץ אותו לסגת, כמו משחק חתול ועכבר".

משרד ההגנה הטייוואני אמר אתמול כי הזניק מטוסי קרב כדי להסיג 20 מטוסי קרב סיניים, 14 מהם חצו את הגבול הלא רשמי.

התרגיל הסיני הנרחב התמקד בשישה אזורים סביב טייוואן שסין טוענת כי היא שייכת לה. ארצות הברית כינתה את התרגיל "הסלמה".

תרגיל צבאי סיני ליד טייוואן, 4 באוגוסט 2022. GettyImages
התרגיל הסיני הצבאי סמוך לטייוואן/GettyImages

ארצות הברית גם הודיעה כי תשתתף בתרגיל צבאי ליד הגבול בין סין להודו. התרגיל המשותף ייערך פחות ממאה ק"מ מהגבול בעיר אאולי שבמדינת אוטראקהאנד. הוא ייצא לפועל באוקטובר ויתמקד באימונים אוויריים, אמר קצין בכיר בצבא הודו. אאולי מרוחקת 95 ק"מ מ"קו השליטה המעשית" (LAC), שם עובר הגבול השנוי במחלוקת בין סין להודו.

היחסים בין סין להודו מתוחים מאז העימותים האלימים בין חיילים בהימלאיה ביוני 2020, אז נהרגו 20 חיילים הודים וארבעה סינים. באחרונה בנתה סין גשר מעל אגם פאנגונג טסו שנמצא לאורך הגבול - צעד שממשלת הודו גינתה כ"כיבוש לא חוקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully