וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בצפון: גבר נהרג בהתרסקות מטוס קל במטע זיתים בגליל

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 6:18

צוות מד"א שהוזעק לזירה נאלץ לקבוע את מותו של ד"ר אסא פיין, בן 65, בזירה. כמו כן, באירוע נפצע בינוני גבר נוסף בן 74 - שחילץ עצמו מכלי הטיס. הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהוא בהכרה מלאה וסובל מחבלות

בווידאו: זירת התרסקות מטוס קל במטע זיתים בגליל/צילום: תיועד מבצעי מד"א

גבר בן 65, תושב כרמיאל, נהרג היום (ראשון) בהתרסקות מטוס קל במטע זיתים בין כפר יאסיף לכפר מכר, סמוך לכביש 70. צוות מד"א שהוזעק לזירה נאלץ לקבוע את מותו של הגבר, בעל המטוס, בזירה. כמו כן, באירוע נפצע בינוני גבר נוסף בן 74 - שחילץ עצמו מכלי הטיס. הוא טופל בזירה על ידי צוותים של חיאן ופונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהוא בהכרה מלאה וסובל מחבלות. המשטרה הוזעקה למקום וחוקר תאונות אוויריות הגיע אף הוא לזירה.

ההרוג הוא אל"מ (מיל') ד"ר אסא פיין, תושב מושב שכניה במועצה האזורית משגב. פיין שימש כמדריך בכיר בבית הספר לטיסה "מגידו תעופה", היה בעברו טייס מסוק בחיל האוויר, ובעבר כיהן כחבר מליאת מועצת משגב מטעם שכניה. אלמנתו היא ד"ר עינת צחורי פיין, מדענית צוות המחקר של חוות נווה יער של משרד החקלאות.

אביו של אסא, אברהם פיין היה ראש המועצה הראשון של המועצה האזורית מגידו בשנים בין השנים 1946-1945. "אסא היה אדם נפלא, מוכשר, חכם, איש משפחה למופת וגם כדורסלן טוב", ספד לו חברו הטוב ראש המועצה מגידו, איציק חולבסקי. "משתתף בצער ובכאב הגדול של עינת והמשפחה בשכניה ובעין השופט".

אסא פיין. באדיבות המשפחה
אסא פיין/באדיבות המשפחה
זירת התרסקות המטוס הקל במטה זיתים בגליל 7 באוגוסט 2022. מד"א
זירת התרסקות המטוס, היום/מד"א

"אסא היה איש נהדר וצנוע שאהב מאד לטוס ועשה זאת למעשה במשך כל חייו הבוגרים ולו זכויות רבות ומפוארות בתחום הטיסה בחיל האויר ובתחום ניסויי הטיסה ברפאל, במסגרת פיתוח אמצעי לחימה מכל המינים, הסוגים והצבעים", סיפר חברו שלומי ורדי בפוסט שפרסם, "אסא הלך לעולמו היום בבוקר במהלך טיסה, בזמן שעסק בדבר שאהב, ובכך ניתן אולי למצוא נחמה כלשהי".

גם הפצוע מהתאונה, גימלאי של רפאל, ספד לפיין: "אסא היה איש נהדר וצנוע שאהב מאד לטוס ועשה זאת למעשה במשך כל חייו הבוגרים ולו זכויות רבות ומפוארות בתחום הטיסה בחיל האוויר ובתחום ניסויי הטיסה ברפאל, במסגרת פיתוח אמצעי לחימה מכל המינים, הסוגים והצבעים. אסא הלך לעולמו היום בבוקר במהלך טיסה, בזמן שעסק בדבר שאהב, ובכך ניתן אולי למצוא נחמה כלשהי".

חובש על אופנוע מד"א דור וקנין ופרמדיק מד"א פיראס רייס, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את המטוס הקל שהתרסק, בתוך המטוס נלכד גבר בשנות השבעים, הוא היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה רב מערכתית, ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו. בסמוך למטוס ראינו גבר כבן 74 בהכרה מלאה, לאחר שחילץ את עצמו, הענקנו לו טיפול רפואי, הוא סבל מחבלות בגופו ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".

זירת התרסקות המטוס הקל במטה זיתים בגליל 7 באוגוסט 2022. מד"א
מותו נקבע במקום. זירת התאונה היום/מד"א

לפני ארבעה חודשים מטוס קל התרסק בשטח פתוח סמוך לדרך מנחם בגין בשדרות. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לטייס, בן 33, טיפול רפואי והוא פונה באורח קל לבית החולים ברזילי באשקלון, כשהוא סובל מכוויות בפלג גופו התחתון. כתוצאה מהתרסקות המטוס, שזוהה ככל הנראה כמטוס ריסוס, פרצה שרפה באזור וכוחות כיבוי פועלים במקום.

"לוחמי האש שהגיעו למקום ראו כי מדובר במטוס קל שבוער כליל ובשלב זה פועלים לכיבוי המטוס", מסרו בשירות הכבאות וההצלה. עוד נמסר כי נערך בירור אם במטוס הריסוס ישנם חומרים מסוכנים. שוטרים שהגיעו לזירת ההתרסקות מכוונים את התנועה במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully