וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מפיץ הקונספירציות אלכס ג'ונס ישלם יותר מ-40 מיליון דולר להורי ילד שמת בסנדי הוק

עודכן לאחרונה: 6.8.2022 / 16:38

20 ילדים ושישה מבוגרים נרצחו בסנדי הוק בקונטיקט ב-2012. התביעה הוגשה על ידי סקרלט לואיס וניל הסלין, הורים פרודים של ג'סי לואיס בן ה-6, שמת בירי בבית הספר היסודי. ג'ונס טען שמסע הירי היה תרמית של הממשלה כדי לפגוע בזכות לשאת נשק

מפיץ הקונספירציות האמריקני אלכס ג'ונס ישלם פיצויים בסך 49.3 מיליון דולר, לאחר שטען כי מסע ירי קטלני בבית ספר ב-2012 במדינה היה תרמית.

חבר מושבעים בטקסס קבע כי קריין הרדיו צריך לשלם 45.2 מיליון דולר בנוסף ל-4.1 מיליון דולר שנקבעו יום קודם לכן. המשפט על דיבה שנמשך שבועיים נערך בעקבות תביעה על הורי ילד שנהרג בירי.

הורי הילד ג'רי לואיס שמת בירי בסנדי הוק, קונטיקט, ארצות הברית , 2012. רויטרס
ההורים של ג'סי לואיס שמת בירי בסנדי הוק/רויטרס

20 ילדים ושישה מבוגרים נרצחו בסנדי הוק בקונטיקט ב-2012. התביעה הוגשה על ידי סקרלט לואיס וניל הסלין, הורים פרודים של ג'סי לואיס בן ה-6, שמת בירי בבית הספר היסודי. התובעים - שאמרו כי סבחו הטרדה ומצוקה רגשית בשל המידע הכוזב שהפיץ ג'ונס - ביקשו פיצויים בסך 150 מיליון דולר.

"אנחנו מבקשים שתשלחו מסר פשוט: עצרו את אלכס ג'ונס", אמר עורך הדין של ההורים במשפט ביום שישי. "עצרו את המוניטציה של מידע כוזב ושקרים, בבקשה".

מוקדם יותר אתמול, כלכלן שנשכר על ידי ההורים העיד כי ג'ונס, חברת המדיה שלו Infowars והחברה האם Free Speech Systems שוות 270 מיליון דולר. לדברי ברנרד פטינגיל, ג'ונס משך 62 מיליון דולר בשביל עצמו מהחברה ב-2021. "המספרים האלה מייצגים לדעתי שווי נקי. יש לו כסף בחשבון בנק במקום כלשהו", הוא אמר. ה Free Speech Systemsהגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל בשבוע הראשון לפתיחת המשפט.

במשפט נאמר כי החברה של ג'ונס הרוויחה ביום בודד 800 אלף דולר במכירה של כדורי דיאטה, מוצרים שקשורים לנשק וציוד השרדות. עורכי הדין של ההורים האשימו את ג'ונס בניסיון להחביא ראיות וטענו כי שיקר בבית המשפט כשהכחיש ששלח מסרים לגבי מסע הירי בסנדי הוק.

ג'סי לואיס, מת במסע הירי בסנדי הוק, קונטיקט, 2012. רויטרס
ג'סי לואיס/רויטרס

אף שחזר בו מטענותיו על סנדי הוק, ג'ונס המשיך להשתמש בפלטפורמת המדיה שלו כדי לטעון שהמשפט היה מוטה נגדו וכי המושבעים "לא יודעים על איזה כדור הם נמצאים". באתר שלו נראה השופט אפוף בלהבות. השופט שהתרגז בעקבות התנהגותו של ג'ונס אף נזף בו בחומרה במהלך המשפט ואמר לו בשלב מסוים "זאת לא התוכנית שלך".

לאחר פסק הדין אתמול , העלה ג'ונס וידאו שבו טען כי השווי הנקי שלו הוא חלקיק ממה שנאמר בבית המשפט וגינה את המשפט.

ג'ונס, דמות פופולארית בשוליים השמרניים של ארצות הברית, חזר וטען כי הירי בסנדי הוק היה תרמית שבוימה על ידי הממשלה כדי לשלול מהאמריקנים את הזכות לשאת נשק, וכי הורי הילדים המתים הם "שחקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully