וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצרפת תוהים איך להציל לווייתן בלוגה שהגיע לנהר הסן

עודכן לאחרונה: 5.8.2022 / 11:00

"הסביבה כאן אינה מיטיבה עם הבלוגה, הסן מאוד מזוהם ורועש, והיונקים האלה רגישים מאוד לרעש", אמרה מומחית סביבה. לדברי מומחים, נראה כי הלווייתן מסוג לבנתן סובל מתת משקל

לווייתן לבנתן (בלוגה") זוהה בנהר הסן בצרפת, וגורמים רשמיים שוקלים כעת כיצד להציל את היונק הגדול שאמור לחיות במים הקרים של האוקיינוס הארקטי. על פי דיווחים, הלווייתן נמצא כעת בנהר בוורנו, כ-70 ק"מ צפון מערבית לפריז.

הלווייתן נראה לראשונה ביום שלישי בנהר שזורם לפריז ומשם לתעלה האנגלית. רק לפני חודשיים נראה לווייתן קטלני שוחה במימי הסן. הציבור התבקש לשמור מרחק מהלווייתן שנראה כי סובל מתת משקל.

לווייתן בלוגה הדיע לנהר הסן בצרפת, 5 באוגוסט 2022. רויטרס
הלווייתן שזוהה במימי הסן/רויטרס

מומחים תוהים מדוע הלווייתן סטה כל כך רחוק דרומה מאזור המחיה הטבעי שלו. "האתגר כעת הוא להאכיל אותו ולנסות ללוות אותו לכיוון האוקיינוס", אמרה למיה עיסמאלי, ראש ארגון הסביבה "סי שפרד פראנס". לדבריה, להוציא את החיה מהים יהיה צעד מסוכן מדי.

לדבריה, צוותה יגיע לנקודה עם רחפנים כדי לזהות את המיקום המדויק של הלווייתן. "הסביבה כאן אינה מיטיבה עם הבלוגה, הסן מאוד מזוהם ורועש, והיונקים האלה רגישים מאוד לרעש".

תמונות של הלווייתן שוחה לאטו בנהר צצו ברשת. גודלו של הלווייתן לא ידוע אך אורכו של לבנתן בוגר יכול להגיע לארבעה מטרים ויותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully