וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיסוי כלבים בסבא, רימון הלם לעבר גן ילדים: נחשף ארגון פשע שהקים בנק הלוואות בריבית

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 12:38

המשטרה הודיעה כי חשפה ארגון פשיעה משפחתי בחולון שעל פי החשד הופעל על ידי אב ו-2 בניו וכלל הלוואות בריבית מופקעת, תוך אלימות נגד המתקשים להחזיר חובות. 15 חשודים נעצרו לחקירה, נגד 13 יוגש כתב אישום

בווידאו: שיסוי כלבים בסבא, רימון הלם לעבר גן ילדים: נחשף ארגון פשע שהקים בנק הלוואות בריבית/דוברות משטרת ישראל

המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי חשפה ארגון פשיעה משפחתי באזור המרכז, בחשד שהקים בנק הלוואות בריבית, תוך הפעלת אלימות על לווים שהתקשו בהחזרים. זאת, בתום חקירה בת יותר משנה שהובילה לחשודים בהפעלת הארגון, אב ובניו תושבי חולון. המשטרה מכנה את הפרשה "מכה אפורה".

לפני יותר מחודש נעצרו לחקירה 15 החשודים כחברים בארגון, בחשד לעבירות סחיטה באיומים, גרימת פיצוץ בחומר נפץ, הצתה, הלבנת הון, וכן עבירות מס ועבירות כלכליות נוספות. על פי החשד, החשודים המרכזיים - האב, שמואל כחלון בן ה-64, ושני בניו, אבי ונועם בני 35 ו-37, ניהלו והפעילו בנק הלוואות פיראטי בשוק האפור, שהעניק לאזרחים הלוואות בריבית מופקעת. במהלך החקירה הגיעו צוותי החקירה של ימ"ר ת"א ליותר מ-200 אזרחים ובני משפחות של חייבים, שנטלו הלוואות ונדרשו לשלם סכומי עתק לכיסוי ההלוואות. על פי החשד, לווים שלא עמדו בהחזרי ההלוואות של מאות אחוזים בשנה, מצאו עצמם במסכת אלימות ואיומים קשה כלפיהם וכלפי בני משפחתם, שהפכו לאמצעי לחץ ולמקור לסחיטת סכומי עתק.

מעצרים בפרשת "מכה אפורה". דוברות משטרת ישראל
מעצרים בפרשה/דוברות משטרת ישראל

במהלך החקירה חשפו חוקרי הימ"ר את שיטות הגבייה והאלימות ששימשו, על פי החשד, את חברי הארגון בעשרות מקרים, לרבות ירי לעבר בתים, יידוי רימוני הלם ותקיפה. באחד המקרים שנחשפו, זומן לפגישה סב בן 74 שנכדו התקשה בהחזרי הלוואה, למשרדי המשפחה בחולון. במהלך הפגישה נסחט הסב על ידי החשודים כשבחדר הוחזקו שני כלבי רוטוויילר. במקרה אחר, זומנה אחות של חייב, בעלת גן ילדים שנסחטה בסכומי עתק, לאחר שרימון הלם נזרק בשעות הערב לעבר הגן שבבעלותה.

לטענת המשטרה, במהלך החקירה התגלה המבנה ההיררכי הברור של ארגון הפשיעה שכלל דרג בכיר, דרג ביניים, דרגי שטח, וכן מערך תמיכה לחברי הארגון שהסתבכו בפלילים לרבות סיוע משפטי והעברת כספי "קנטינה" לאלה המרצים מאסר.

עם המעבר לחקירה הגלוייה פשטו עשרות בלשי הימ"ר על בתי החשודים ועל ה"משרד" הראשי של ארגון הפשיעה ברחוב ארבע הארצות בחולון, שם נתפסו בין היתר, אלות, שכפ"צים, מסיכות וכלבים. במהלך החקירה מופו שישה עסקי צ'יינג' ששימשו, על פי החשד, כצינור הלבנת ההון של הארגון בהיקפי המחאות של מיליוני שקלים, וכן נתפסו עשרה כלי רכב ואופנועים לצורך חילוט.

על פי החשד, היקף הלבנת ההון עומדת על 25-15 מיליון שקל והיקף העלמת המס על 10 מיליון שקל. עם הבשלת החקירה שהתנהלה בשיתוף רשות המסים, ופרקליטות מחוז ת"א פלילי ואזרחי , הוגשה אתמול הצהרת תובע בעניינם של 13 חשודים בדבר הכוונה להגיש נגדם כתבי אישום ובקשות למעצר עד תום ההליכים.

עוד בוואלה!

"רעולי פנים קפצו עליהם": חשודים באיומים על חברה קבלנית בדרום נעצרו ע"י מסתערבים

לכתבה המלאה

עורך דין שמשון וויס, המייצג את אחד החשודים בפרשה, אמר בתגובה: "מרשי נעצר לצרכי חקירה כאשר לאורך כל הדרך הכחיש את החשדות שיוחסו לו. מדובר בחקירה שנמשכה תקופה ארוכה שבמהלכה לא הוצגו לו ראיות של ממש הקושרות אותו למיוחס לו ונדמה היה שמעצרו היה אמצעי לחץ בלבד. בימים הקרובים יוגש כתב אישום, אנו נלמד את החומר שהתגבש ונביע את עמדתנו בפני בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully