וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספינה התהפכה בלב ים - המלח שרד 16 שעות בבועת אוויר

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 11:52

משמר חופים ספרדי מצא בערב את הספינה ההפוכה, אך הים היה מסוכן מדי מכדי להציל את המלח - גבר צרפתי בן 62 - שנאלץ להמתין עד הבוקר. לדברי צוללנים של משמר החופים, "ההישרדות היתה כמעט בלתי אפשרית"

גבר צרפתי בן 62 שרד במשך 16 שעות בלב ים לאחר שבועת אוויר נוצרה בתוך ספינתו שהתהפכה. כלי השיט שאורכו 12 מטר, יצא מליסבון, ושלח אותות מצוקה ביום שני בלילה מהאוקיינוס האטלנטי.

משמר חופים ספרדי מצא את הספינה ההפוכה, אך הים היה מסוכן מדי מכדי להציל את המלח - שנאלץ להמתין עד הבוקר. לדברי צוללנים של משמר החופים, "ההישרדות היתה כמעט בלתי אפשרית".

הספינה שלחה אות מצוקה בשעה 20:30 שעון מקומי ביום שני, ומיקומה היה סמוך לאזור גליסיה לחופי צפון מערב ספרד. אוניית הצלה שעליה חמישה צוללנים כמו גם שלושה מסוקים נשלחו למצוא ולהציל את הגבר, שזהותו לא נחשפה.

אחד הצוללנים עלה על האונייה בחיפוש אחרי סימני חיים ושמע קולות של דפיקה. הים היה סוער והשמש שקעה, כך שוות ההצלה חיבר לספינה מצופים כדי למנוע את שקיעתה, והמתין לבוקר.

למחרת, שני צוללנים צללו מתחת לספינה וחילצו את המלח, שלבש חליפת גומי אטומה והיה שקוע עד ברכיו במים הקפואים. המלח אז זינק למים ושחה מתחת לאונייה עד שהצליח לעלות לפני הים.

איגוד הבטיחות וההצלה הימי של ספרד צייץ כי "הפרס ההכי גדול שלנו הוא כשחיים ניצלים". לדברי ויסנטו קובלו, חבר בצוות המיוחד של משמר החופים, אמר כי המלח קפץ למים ביוזמתו, אך הצוללנים סייעו לחלץ אותו מהים. צוות ההצלה הטיס את הגבר לבית החולים לאחר מכן.

  • עוד באותו נושא:
  • ספרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully