וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ואיראן יחדשו מחר בווינה את המו"מ על חזרה להסכם הגרעין

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 16:21

"אנחנו חוזרים לווינה עם ציפיות נמוכות אבל עם נכונות לעשות מאמץ נוסף בלב פתוח ונפש חפצה", אמר בכיר בממשל האמריקני לוואלה. לדבריו, כדי להצליח במשימה - על איראן להסיר מהשולחן כמה דרישות, ובהן אלו שנוגעות למשמרות המהפכה. "אנחנו לא יושבים בחיבוק ידיים", הבהיר

בווידאו: ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית מודיע שאיראן הסירה 27 מצלמות ממתקני הגרעין שלה/צילום: רויטרס

ארה"ב ואיראן יחדשו מחר (חמישי) בווינה את המו"מ העקיף ביניהן על חזרה להסכם הגרעין משנת 2015, כך אמר לוואלה בכיר בממשל האמריקני.

ביידן במסצ'וסטס 21 ביולי 2022. רויטרס
ביידן/רויטרס

למה זה חשוב

  • השיחות העקיפות בין הצדדים יתחדשו אחרי ששר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל הציג לאחרונה טיוטת הסכם חדשה ומעודכנת וקרא לאיראן לקבל החלטה.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מה הם אומרים

  • "אנחנו חוזרים לווינה עם ציפיות נמוכות אבל עם נכונות לעשות מאמץ נוסף בלב פתוח ונפש חפצה", אמר הבכיר בממשל האמריקני.
  • המתווך מטעם האיחוד האירופי אנריקה מורה כתב בטוויטר כי הוא נמצא בדרכו לווינה וכי השיחות יתמקדו בטיוטה המעודכנת שהציע בורל.
  • הבכיר בממשל האמריקני אמר כי האיחוד האירופי הציע להיפגש בווינה ולדון בטיוטת ההסכם המעודכנת כדי שכל צד יציג את תגובתו ושניתן יהיה לראות האם ניתן לעשות "כיוונון" ושינויים טכניים שיאפשרו להגיע להסכם על בסיס הטיוטה.
  • "אם בורל מאמין שזה נחוץ כדי לוודא שהפכנו כל אבן בניסיון להגיע להסכם אנחנו מברכים על המאמצים שלו ומוכנים לעשות זאת, אבל אנחנו מגיעים לשיחות בעיניים פקוחות ועם ציפיות מציאותיות", אמר הבכיר בממשל האמריקני.
  • הבכיר הממשל האמריקני הוסיף כי כולם יודעים כיצד אמורה להיראות העסקה לחזרה להסכם הגרעין אבל הבהיר כי כדי להצליח לעשות זאת איראן צריכה להסיר את הדרישות שלה בנושאים שמחוץ למסגרת של הסכם הגרעין, כמו סוגיית משמרות המהפכה.
  • "בכל מקרה אנחנו לא מחכים לאיראנים. הם מרחיבים את תכנית הגרעין שלהם במקביל למו"מ אבל אנחנו לא יושבים בחיבוק ידיים ומגבירים את הלחץ עליהם באמצעות הטלת סנקציות נוספות כמו שעשינו מוקדם יותר השבוע", אמר הבכיר האמריקני.
שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל, 22 באפריל 2020. AP
שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל/AP

תמונת המצב

  • הסבב האחרון של המו"מ העקיף בין ארה"ב לבין איראן שהתקיים בקטאר לפני כחודש הסתיים ללא תוצאות.
  • במהלך ביקורו של הנשיא ביידן בישראל הוא הצהיר כי ארה"ב "לא תמתין לנצח" כדי שאיראן תשיב להצעתה לחזרה להסכם הגרעין מ-2015.
  • בשבוע שעבר פורסם בוואלה! כי יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לענייני המזרח התיכון ברט מקגרק אמר כי הבית הלבן מעריך כי "מאוד לא סביר" שתהיה חזרה להסכם הגרעין עם איראן בעתיד הקרוב.
  • שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל שמוביל את התיווך בין ארה"ב לבין איראן הדגיש בשבוע שעבר כי טיוטת ההסכם שהציג היא "הצעה סופית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully