וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת דנה בפרשת הסרסור בסוהרות: "נבחרי הציבור צריכים להתנצל"

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 14:52

ועדות ביטחון הפנים וחוץ והביטחון קיימו דיון משותף בנושא אירועי ה"סרסור הסוהרות" בכלא גלבוע. הדיון נערך לאחר שבחודש שעבר פורסמו טענותיה של אחת הסוהרות על כך שנאנסה על ידי אסיר ביטחוני בכלא. "לא היינו שם כשהן היו צריכות אותנו"

בווידאו: מפקד בית הכלא גלבוע מעיד בפני ועדת הבדיקה לבריחת האסירים/מערכת וואלה!

הוועדה לביטחון הפנים בכנסת וועדת חוץ וביטחון קיימו היום (רביעי) דיון משותף בנושא אירועי ה"סרסור הסוהרות" בכלא גלבוע. הדיון נערך לאחר שבחודש שעבר פורסמו טענותיה של אחת הסוהרות על כך שנאנסה על ידי אסיר ביטחוני בכלא.

יו"ר הוועדה לביטחון הפנים ח"כ ליאת בן ארי (יש עתיד) אמרה בדיון: "אני יודעת שמאז שהוחלט לפתוח בחקירה החדשה, היא לא זזה, היא התנהלה בעצלתיים. בשבועיים - שלושה האחרונים, אנחנו רואים הגברת קצב בהתנהלות, אותן סוהרות לשעבר מעידות בימים אלה, ועם זאת מדינת ישראל וחברי הכנסת נמצאים כאן כדי לתמוך וכדי להיות שם עבורן ובעיקר להתנצל. אנחנו צריכים להתנצל בפניהם, אנחנו שלחנו אותן למשימה הלאומית בתוך מתקני הכלא ולא היה שם מי שיקשיב להם, לא היינו שם כשהן היו צריכות אותנו".

ח"כ רם בן ברק (כחול לבן) אמר כי "האירוע של סרסור הסוהרות חיילות בכלא גלבוע הוא אירוע חמור ביותר ואין אפשרות להקל ראש בכל הנוגע להתייחסות וטיפול בו. אני אנצל את ההזדמנות להגיד לחיילות והחיילים שמשרתים מחוץ לצה"ל שהם עושים שירות משמעותי חשוב מאוד ושתרומתם היא עצומה לביטחון המדינה. אנו נמצאים כאן היום בועדה אחרי העדות החדשה בכדי לראות ולוודא שהתמיכה לה זקוקות החיילות".

דיון בוועדה לביטחון הפנים וועדת חוץ וביטחון -אירועי "סרסור הסוהרות" בשנים 2014-2018 הפקת לקחים ויישומם, 3 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
הדיון בכנסת, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

ביום ראשון התייחס לפרשה ראש הממשלה יאיר לפיד ואמר כי "לא יכול להיות שחיילת בצה"ל נאנסת במהלך שירותה בידי מחבל. המקרה הנידון נמצא תחת צו איסור פרסום, אבל הוא צריך להיחקר והוא ייחקר".

"אתמול שוחחתי בעניין ארוכות עם השר לביטחון הפנים ועם נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי", המשיך לפיד. "הוצגו בפניי הצעדים שנעשו בשב"ס כדי לוודא שמקרה כזה לא יחזור לעולם. אנחנו נוודא שהחיילת מקבלת סיוע, נמצה את הדין עם האשמים ונבטיח שאירועים כאלה לא יישנו".

הפרשה עוסקת באירועים שהתרחשו בין השנים 2014-2017, במהלכן קצין מודיעין בכלא גלבוע נענה לדרישות האסיר הביטחוני מוחמד עטאללה, שסוהרות, בהן סוהרות-חיילות, ישובצו למשמרות באגפו. לפי החשד, במהלך המשמרות נהג עטאללה להטריד מינית את הסוהרות. תלונה רשמית ראשונה על הטרדה מינית הוגשה במשטרה בנובמבר 2017. בהמשך, בשירות בתי הסוהר הודו כי התלונה לא נחקרה ולא טופלה, עד לחשיפת הפרשה באתר וואלה ביוני 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully