וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על "המאהבת" של פוטין בשל המלחמה באוקראינה

משרד האוצר האמריקני השית עיצומים על המתעמלת האולימפית לשעבר אלינה קבייבה, שלפי דיווחים היא אמו של כמה מילדיו של נשיא רוסיה. מאז הפלישה לאוקראינה, הטילו מדינות המערב סנקציות על מקורביו ושותפיו של פוטין

המתעמלת אלינה קבייבה לצד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך פגישה עם הנבחרת האולימפית בקרמלין, 4 בנובמבר 2004. רויטרס
מהאולימפיאדה לניהול חברת התקשורת הגדולה ברוסיה. קבייבה לצד פוטין, 2004/רויטרס

ארצות הברית הטילה אתמול (שלישי) סנקציות על אלינה קבייבה, שלפי הדיווחים היא המאהבת של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. זאת בתגובה לפלישה של רוסיה לאוקראינה. קבייבה, בת 39, הוכנסה לרשימה השחורה של משרד האוצר של ארצות הברית. בעקבות הסנקציות של משרד האוצר, נכסיה בארצות הברית, ככל שיש כאלו, יוקפאו, ועל אזרחים אמריקנים נאסר לקיים עמה עסקים.

המהלך הגיע קצת יותר משלושה חודשים לאחר שהבית הלבן אמר כי קבייבה, שהייתה בעברה מתעמלת אומנותית מפורסמת, ואף אחד במעגל המקורבים של פוטים, לא בטוח מפני הסנקציות. זאת על אף שהיא הוסרה ברגע האחרון מסבב סנקציות דומה.

גורמים רשמיים בבריטניה הטילו במאי סנקציות דומות על קבייבה, שכיום משמשת יו"ר של חברת "ניו מדיה" ברוסיה, חברת התקשורת הפרטית הגדולה ביותר במדינה. מדינות המערב הטילו עונשים כלכליים על שותפיו ומקורביו של פוטין בעקבות החלטתו לפלוש לאוקראינה בפברואר. ארצות הברית נמנעה מעימות ישיר עם רוסיה על רקע הפלישה, אף שהיא סיפקה לקייב סיוע של נשק ומשאבים אחרים בסך מיליארדי דולרים.

בקרמלין הכחישו זה מכבר שפוטין הגרוש מנהל קשר רומנטי עם קבייבה, אך דיווחים שונים שפורסמו בשנים האחרונות העלו כי היא אמם של לפחות כמה מילדיו. עיתון במוסקבה, שבשנת 2008 דיווח על רומן בין השניים בזמן שפוטין עוד היה נשוי, נסגר זמן קצר לאחר מכן מסיבות לא ברורות.

קבייבה, ילידת אוזבקיסטן, זכתה במדליית זהב באולימפיאדת 2004 באתונה. בהמשך, היא כיהנה במשך יותר משש שנים כמחוקקת במפלגת השלטון "רוסיה מאוחדת" לפני שהשתלטה על קבוצת "ניו מדיה" ב-2014. הניסיון הקודם שלה בתעשייה הסתכם בהגשת תוכנית אירוח בטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully