וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: הדבקה באבעבועות הקוף ללא מגע מיני

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 16:47

משרד הבריאות עדכן כי עד כה אובחנו 153 החולים במחלה. בין החולים, איש צוות רפואי הטוען כי להדבקה אין קשר ליחסי מין לא מוגנים, וכי הוא נדבק ככל הנראה במהלך עבודתו. היחידה למניעת זיהומים מבצעת בדיקה בנושא. בישראל ישנם כיום 5,600 מנות חיסון נגד המחלה

משרד הבריאות עדכן היום (שלישי) כי עד כה אובחנו בישראל 153 חולים באבעבועות הקוף. כמו כן, לראשונה מאז הגיעה המחלה לישראל, זוהתה הדבקה שככל הנראה לא נגרמה עקב קיום יחסי מין לא מוגנים, כשאיש צוות רפואי נדבק, ככל הנראה במהלך עבודתו. היחידה למניעת זיהומים מבצעת בדיקה בנושא.

בישראל ישנן כיום כ-5,600 מנות חיסון נגד המחלה. על פי משרד הבריאות, יותר מ-85% מהנדבקים באבעבועות הקוף בישראל אותרו בתל אביב. לפי פילוח שערך המשרד, מתוך 102 מקרי הדבקה 86 אותרו התגלו בתל אביב, ארבעה באזור השרון, חמישה בגוש דן, שניים בירושלים, ארבעה באזור חיפה - ואחד בבאר שבע.

חיסונים לאבעבועות הקוף בניס, צרפת. רויטרס
חיסונים לאבעבועות הקוף בניס/רויטרס

אחוז הדגימות החיוביות של נבדקים עומד על 57%, רובם בגילים 40-22, ורק 10% מעל גיל 40. כמו כן, 17% מהנדבקים סובלים ממחלת האיידס.

התפשטות המגיפה עלתה שוב לסדר היום לאחר שלפני כשבועיים הכריז ארגון הבריאות העולמי על מצב חירום. עד כה נדבקו במחלה עשרות אלפי איש ברחבי העולם, מרביתם גברים, רובם מקיימים יחסי מין עם גברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully