וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלושה יוצא אחד: טראמפ תמך במועמד פריימריז בשם "אריק" - שלושה מועמדים חולקים את השם

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 13:57

במרוץ למושב בסנאט של מדינת במיזורי משתתפים שלושה מועמדים ששמם "אריק". שני המועמדים המובילים הם התובע הכללי אריק שמיט והתובע הכללי לשעבר אריק גריטנס. המועמד השלישי, והפחות מוכר, נקרא אריק מקלרוי. טראמפ הכריז כי הוא תומך ב"אריק" - אך לא אמר למי הוא מתכוון

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ העניק אתמול (שני) את תמיכתו היוקרתית בפריימריז הרפובליקנים במיזורי למושב בסנאט של המדינה. לא במפתיע, הוא הצליח להתבלבל ולבלבל את המתמודדים.

"אני בוטח באנשים הנהדרים של מיזורי שיחליטו בעצמם, כפי שעשו כשהעניקו לי ניצחון סוחף בבחירות ב-2016 וב-2020, ולכן אני גאה להכריז ש'אריק' הוא המועמד שמקבל את תמיכתי המלאה והמוחלטת!" כתב הנשיא לשעבר בהצהרה.

אלא שבמרוץ כעת במיזורי יש שלושה מועמדים - ולכל השלושה קוראים "אריק". שני המועמדים המובילים הם התובע הכללי אריק שמיט והתובע הכללי לשעבר אריק גריטנס. המועמד השלישי, והפחות מוכר, נקרא אריק מקלרוי.

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. GettyImages
מתבלבל ומבלבל: נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ/GettyImages

התמיכה באה לאחר ששמיט הצליח לרשום יתרון בסקרים האחרונים. גריטנס, לעומתו, מועמד שנוי במחלוקת שהתפטר ב-2018 לאחר פרשיית סקס ושימוש לא ראוי בכספי קמפיין, יורד בסקרים מאז יוני, לאחר שארגונים שונים הוציאו יותר מ-11 מיליון דולר על תשדירים כדי למנוע את ניצחונו בפריימריז.

מוקדם יותר השנה, אשתו לשעבר של גריטנס טענה גם שהוא התעלל בה ובבנם, האשמות שקמפיין גריטנס הכחיש. שינה גריטנס חזרה על ההאשמות בטוויטר אתמול בלילה.

לפני שטראמפ הודיע על תמיכתו, שני המועמדים טענו כי זכו בה. "הנשיא טראמפ הביט בכל המועמדים ונתן לי את תמיכתו המלאה!", היה כתוב במייל ששלח הקמפיין של שמיט. מנגד, גריטנס צייץ כי "אני גא לקבל את התמיכה של הנשיא טראמפ! נהפוך את אמריקה לגדולה שוב!".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך עצרת בפירנצה, אריזונה, ארצות הברית 15 בינואר 2022. רויטרס
טראמפ מתכונן לחזור לבית הלבן ב-2024/רויטרס

הצוות של טראמפ לא הבהיר את הבלבול ואמר רק כי "התמיכה מדברת בעד עצמה". יועץ של טראמפ אמר כי הבלבול שנטע הנשיא לשעבר בקמפיין של המועמדים, שכעת רבים על תמיכתו, משקף את הכוח וההשפעה שעדיין יש לו במפלגה הרפובליקנית. "במקום לדבר על מיזורי, שלושת האריקים דנים במה התכוון טראמפ. זאת הטרלה אפית".

הפריימריז הלילה הם מהעמוסים ביותר עד כה לקראת בחירות אמצע הכהונה בנובמבר. חמש מדינות עורכות פריימריז - אריזונה, מישיגן, מיזורי, קנזס וושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully