וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרצחים לא סיימו בית ספר, המחבלים מסיימים תואר שני באדיבות המדינה

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 9:04

בסוף השבוע נערך טקס הענקת התארים של אוניברסיטת "אל-קודס" הפלסטינית. בולטים בהיעדרם 11 מחבלים, שעל ידיהם דם של ילדים, נשים וגברים, שבעודם מרצים עונשי מאסר כבדים על הפיגועים הקשים ביותר שהיו בארץ. משפחותיהם קיבלו עבורם את תעודת הגמר. שב"ס: תעמולה שקרית

בווידאו: טקס הענקת תארים שניים למחבלים היושבים בכלא בישראל/תיעוד ברשתות ערביות

אוניברסיטת "אל-קודס" הפלסטינית, שפועלת במזרח ירושלים, ערכה בסוף השבוע האחרון טקס הענקת תארים חגיגי בקמפוס המוסד האקדמי. בין עשרות המסיימים, בלטו בהיעדרם 11 אסירים ביטחוניים, שסיימו לימודי תואר שני, בעודם מאחורי סורג ובריח. בני משפחותיהם קיבלו מטעמם את תעודת הגמר.

ברשימת האסירים הביטחוניים מסיימי התואר השני מופיעים, בין היתר, המחבל עבאס א-סייד, שמרצה עונש מאסר של 35 מאסרי עולם, לאחר שהורשע במעורבות בפיגועים במלון פארק בנתניה בליל הסדר ב-2002 והפיגוע בדולפינריום. בנוסף, טארק ברגות, המרצה 13.5 שנות מאסר בגין מעורבותו בפיגועי ירי נגד ישראלים יחד עם המחבל זכרייה זביידי, המחבל מחמוד סראחנה, המרצה 17 מאסרי עולם בגין מעורבותו בשני פיגועים רצחניים בירושלים בתחילת שנות ה-2000 והמחבל אחמד ברגותי, המרצה 13 מאסרי עולם בגין מעורבותו בתכנון פיגועים רצחניים בירושלים ותל אביב בתחילת שנות ה-2000.

אשתו של א-סייד הגיבה להענקת התואר של בעלה: "מתוך הסבל והעוול של הכלא הצליחו האסירים להביא להישגים גבוהים בהשכלה, בזכות סבלנותם, האומץ, האיתנות והרצון העז שלהם. בשמי, ובשם ילדיי והורי, אני רוצה לשלוח ברכות לבעלי השבוי, המהנדס עבאס א-סייד, על קבלת התואר השני בלימודים אזוריים מאוניברסיטת אלקודס ובציון טוב. אנו מבקשים מאלוהים שבעלי יעשה את הדוקטורט שלו כשהוא חופשי".

מאז החמרת התנאים של האסירים הביטחוניים נשללה האפשרות להשלים תארים מאוניברסיטאות רשמיות בכלא, ותעשיית הענקת התארים הפיקטיביים לאסירים ביטחוניים על ידי מוסדות חינוך פלסטיניים משגשגת, כשמדי שנה מוענקים לאסירים תארים ללא נוכחותם. עד כה, לא ברור אם אותם אסירים אכן לומדים לתארים ונגישים לחומרי הלימוד.

משב"ס נמסר: "אסירים ביטחוניים אינם לומדים לימודים אקדמיים בבתי הכלא כבר מעל עשור. הטענה כי מי מהם רכשו תואר בזכות למידה פעילה ועמידה בדרישות סף אקדמיות היא טענת כזב ומי שבוחר להדהד אותה משרת תעמולה שקרית".

המשנה לראש העיר ירושלים פלר חסן-נחום הגיבה: "לא ייאמן שעשור אחרי החמרת התנאים לאסירים הביטחוניים, מחבלים עדיין מסיימים תואר שני בעודם יושבים בכלא הישראלי ומתקבלים בכזה כבוד ברחוב הפלסטיני. את התשובה לכך אדאג להעביר בחקיקה כשאבחר לכנסת ואפעל נגד האפשרות שמחבלים עם דם על הידיים יסיימו תואר בעודם תחת השגחה ישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully