וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות שיא במצר טייוואן: צבאות סין וארה"ב מתכוננים לביקור פלוסי

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 13:00

נושאת המטוסים USSR רונלד רייגן נמצאת בים הפיליפינים, ממזרח לטייוואן ומדרום ליפן. לצדה, סיירת הטילים המונחים, USSR Antietam והמשחתת USSR היגינס. מנגד, ספינות מלחמה ומטוסי הקרב סיניים בתמרונים "פרובוקטיביים ביותר"

בווידאו: לקראת ביקור פלוסי בטייוואן - צבא סין מתרגל ירי ובטייוואן נכנסים למקלטים/צילום: רויטרס

יו"ר בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי צפויה להגיע היום (שלישי) לטייוואן. על רקע אזהרות מחריפות מצד סין ומתיחות גואה באזור, הציבה ארצות הברית ארבע אוניות מלחמה, כולל נושאת מטוסים, במים ממזרח לאי במסגרת "פעילות שגרתית".

נושאת המטוסים USSR רונלד רייגן חצתה את ים סין הדרומי ונמצאת כעת בים הפיליפינים, ממזרח לטייוואן ומדרום ליפן, אישר גורם בכיר בצי האמריקני לרויטרס. USSR רונלד רייגן פועלת לצד סיירת הטילים המונחים, USSR Antietam והמשחתת USSR היגינס. "הן אמנם יכולות להגיב לכל תרחיש, אך זאת פעילות שגרתית", אמר המקור. לדבריו, גם אוניית הסער האמפיבית USSR טריפולי נמצאת באזור.

יו"ר בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי במלזיה, 1 באוגוסט 2022. רויטרס
ננסי פלוסי במזליה, לפני הביקור בטייוואן/רויטרס

גם סין מתכוננת לביקור מבחינה צבאית. בנוסף למטוסים סינים, הוצבו גם ספינות מלחמה סיניות בממי מצר טייוואן (מצר ים בין המחוז הסיני פוג'יין ממערב לבין האי טאיוואן ממזרח, ומקשר בין ים סין הדרומי שמדרום לו לבין ים סין המזרחי שמצפונו). לדברי מקור, ספינות המלחמה ומטוסי הקרב הסיניים ערכו הבוקר תמרונים "פרובוקטיביים ביותר". מנגד, מטוסים טייוואנים נמצאים בכוננות לכל תרחיש.

משרד ההגנה הטייוואני אמר היום כי יש לו שליטה מלאה על הפעילויות הצבאיות ליד טייוואן ותשלח כוחות אם יהיה בכך צורך בתגובה ל"איומי האויב".

נושאת מטוסים USSR רונלד רייגן. רויטרס
נושאת המטוסים USSR רונלד רייגן/רויטרס

בעיר הדרום מזרחית הסינית שיאמן, שנמצאת מול טייוואן ובה נוכחות צבאית גדולה, התושבים דיווחו על כלי רכב משוריינים שנעים בשטח והעלו תמונות לרשתות החברתיות. הצבא הסיני ערך בשבוע האחרון כמה תרגילים בדרום סין ובים הצהוב. לדברי פרשנים צבאיים, הפעילות המוגברת בזמן של מתיחות מעלה את הסיכוי לתאונות, גם אם הצדדים אינם רוצים עימות צבאי אמיתי.

סין הודיעה גם על שורה של משחקי מלחמה בים סין הדרומי שיתחילו היום ויישמכו עד שבת. תנועת המטוסים המקומית בפוג'יאן, המחוז הסיני הקרוב ביותר לטייוואן, שובשה - סימן לכך שמכינים את המרחב האווירי לפעילות צבאית. הסיורים של הצי הסיני במים לאורך החוף המזרחי של טייוואן, שנחשב נקודת חולשה של האי, תוגברו גם כן עשרת הימים האחרונים. על פי הצבא היפני, פריגטה, משחתת טילים וספינות ביון משייטות ליד האיים הדרום מזרחיים של יפן בימים האחרונים.

תושבי טייפה מתכוננים למלחמה, טייוואן 2 באוגוסט 2022. רויטרס
תושבי טייפה מתכוננים למלחמה/רויטרס
תושבי טייפה מתכוננים למלחמה, טייוואן, 2 באוגוסט 2022. רויטרס
תושבי טייפה מתכוננים למלחמה/רויטרס
תושבי טייפה מתכוננים למלחמה ויורדים לבונקרים, 2 באוגוסט 2022. רויטרס
תושבי טייפה מתכוננים למלחמה/רויטרס

אם סין תשלח מטוסי קרב ליירט את מטוסה של פלוסי, חיל האוויר והצי האמריקני יוכלו לשלוח לוחמים מהספינות בים, או מהבסיסים של ארצות הברית באזור, כדי לסכל זאת.מקור אמריקני אמר כי הפנטגון לא שינה לוחות זמנים כדי להגן על פלוסי. "לא היה שינוי בלוח הזמנים. זאת הסיבה שיש כוחות באזור ומדוע אנו תומכים בהצבת כוחות שם, משום שלא צריך לתגבר אותם במקרה של משבר", אמר הגורם הרשמי ל"פייננשל טיימס".

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, הזהיר אתמול את סין לא להפוך את הביקור של פלסוי בטייוואן ל"תירוץ להגביר את הפעיות הצבאית האגרסיבית סביב מצר טייוואן". לדבריו, תגובה צבאית אמריקנית אפשרית כוללת שיגור טילים למצר טייוואן, גיחות גדולות של מטוסי קרב ל"מרחב האווירי של טייוואן", כמו גם שליחת ספינות מלחמה לכיוון טייוואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully