וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן עצרה כמה מבני הקהילה הבהאית בחשד לריגול עבור ישראל

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 12:50

העצורים הואשמו על ידי משרד המודיעין בריגול עבור מרכז של הדת בחיפה, ובקידום תכניה במוסדות חינוך וקמפיינים נגד חבישת רעלות. הבהאים, שדתם אסורה ברפובליקה האסלאמית, טוענים להגברת הרדיפה של המשטר בתקופה האחרונה

המקדש הבאהי בחיפה, 2008. רויטרס
נעצרו בחשד לריגול עבור ישראל. המקדש הבאהי בחיפה/רויטרס

משרד המודיעין של איראן אמר היום (שני) כי כמה מחברי הקהילה הבהאית, שדתה אסורה במדינה, נעצרו בשל קשרים לאחד ממרכזיהם בישראל ופעילות מסיונרית בבתי ספר ובגני ילדים. בהודעת המשרד, שפורסמה בתקשורת הממלכתית, לא נאמר כמה אנשים נעצרו או מתי הם נעצרו.

לפי משרד המודיעין, העצורים "ביצעו משימות תעמולה נרחבות לקידום הלימודים הבהאיים" ועל מנת "לחדור לשלבים שונים במגזר החינוכי ברחבי המדינה, במיוחד בגני ילדים". הם אף הואשמו בקידום קמפיין נגד לבישת רעלות על ידי נשים. הם מואשמים בריגול עבור המרכז הבהאי העולמי השוכן בחיפה. באזור עכו קבור בהאא אללה, אציל פרסי שייסד את הדת במאה ה-19.

הקהילה הבהאית הבינלאומית, המייצגת את הדת ברחבי העולם, אמרה אתמול כי "מספר גדול של בהאים", בהם שלושה ממנהיגיה הקודמים, נעצרו באיראן. היא האשימה את המשטר, שרואה בבהאים פלג כופר באסלאם, "בהסלמה ברדיפת הקהילה". הבהאים רואים בעצמם דת עצמאית, וכחמישה מיליון מאמינים פזורים ביותר מ-190 מדינות. באיראן היא הוצאה מחוץ לחוק ב-2013, והמנהיג העליון עלי חמינאי פרסם פתווה האוסרת על קשרים עם בני הקהילה.

מנהיגיה הגולים של הקהילה אומרים כי מאות מאמינים נעצרו והוצאו להורג באיראן מאז המהפכה האסלאמית ב-1979. ביוני דווח על גזר דין שהושת על 26 בהאים על ידי בית משפט מהפכני בעיר שיראז שבדרום איראן. הם נשלחו לתקופות מאסר של שנתיים עד חמש שנים, אחרי שהורשעו ב"קשירת קשר לפגיעה בביטחון הפנים והחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully