וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"פ שכח לוחמים בכפר פלסטיני, ניסה להסתיר את המקרה - והודח מתפקידו

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 13:04

לוואלה! נודע כי במהלך פעילות שגרתית של גדוד שריון בכפר עזון, שני לוחמים מכוח האבטחה נשארו מאחור. כשהבחין בכך הקצין, הוא חזר לשטח והשיב אותם, אך לא דיווח על כך והנחה את לוחמיו להשתיק את המקרה, מה שעורר את זעמו של מפקד האוגדה. דו"צ: תקלה מבצעית וערכית חמורה

בווידאו: סיכום תרגיל צה"לי ״מרכבות האש״/דובר צה"ל

מפקד פלוגה בגדוד שריון הודח מתפקידו לאחר ששכח שני לוחמים בכפר עזון שבשומרון - כך נודע היום (שני) לוואלה. כשהקצין הבחין בחוסרם של הלוחמים מכוח האבטחה, הוא חזר לשטח והשיב אותם בבטחה ובשלום - אך לא דיווח על המקרה. כמו כן, הוא הנחה את לוחמיו להשתיק ולהסתיר את המקרה, מה שעורר את זעמו של מפקד האוגדה.

המקרה התרחש לפני כשלושה חודשים, במהלך פעילות שגרתית של הגדוד בכפר. ביקורת חריפה עלתה נגד מפקד הפלוגה שהשאיר את הלוחמים מאחור והוחלט לנקוט נגדו בצעדים.

פעילות מעצרים שביצעו לוחמי צה"ל, שב"כ ומשמר הגבול במספר מוקדים, בין השאר בכפרים: זיתא, אל יאמון, באלטה, אל ח׳אדר, בית כחיל והכפר עזון עתמה, 12 באפריל 2022. דובר צה"ל
"כשל מבצעי". פעילות צה"ל בשומרון/דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר: "מדובר בתקלה מבצעית וערכית חמורה שאינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל ומלמדת על כשל פיקודי. עם גילוי המקרה הוא תוחקר על ידי מפקד החטיבה ומפקד האוגדה. בתום התחקיר החליט מפקד האוגדה להדיח את מפקד הפלוגה מתפקידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully