וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסר של ישראל ללבנון: אם חיזבאללה לא ירסן את אנשיו - צה"ל לא יסתפק ביירוט מל"טים

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 20:39

גורמים במערכת הביטחון העבירו מסרים ללבנון באמצעות האמריקנים כי אם ארגון הטרור יפעל נגד אסדת הגז כריש הצבא יפעל נגד כל הפרה של השקט. במקביל, בצה"ל ממשיכים לעבות את מערכי ההגנה באזור. לדברי גורמי ביטחון, אם לא תושג פשרה, תישקל אפשרות להעלות כוננות בצפון

גורמים במערכת הביטחון העבירו מסרים ברורים ללבנון באמצעות האמריקנים, לפיהם אם חיזבאללה לא ירסן את אנשיו, בצה"ל יגיבו לכל הפרה של השקט, ולא יסתפקו רק ביירוט מל"טים - כך נודע היום (ראשון) לוואלה. עוד הסבירו גורמי הביטחון כי בוושינגטון מייחסים כובד משקל וחשיבות רבה למשא ומתן על הגבול הימי בין ישראל ללבנון. זאת, כדי למנוע הסלמה ביטחונית וכדי להראות למדינות הערביות שיש לארצות הברית השפעה באזור.

במקביל, בצה"ל ממשיכים לעבות את מערכי ההגנה סביב אסדת כריש, בעזרת הצבת חיישנים מיוחדים שיתריעו מפני פעולות עוינות. לדברי גורמים בצה"ל, אם האמריקנים לא יצליחו להביא לפשרה בטרם אסדת הגז תתחיל בשאיבה בחודש ספטמבר, תתקיים הערכת מצב במערכת הביטחון במסגרתה ישקלו להעלות את רמת הכוננות בזירה הצפונית.

אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל. חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
אסדת כריש/אתר רשמי, חברת אנרג'יאן

בתוך כך, המתווך האמריקני בשיחות בין ישראל ללבנון בנושא הגבול הימי, עמוס הוכשטיין, הגיע היום לביירות וצפוי להתחיל את השיחות המקצועיות כבר מחר בבוקר. על פי גורמים במערכת הביטחון, ארצות הברית תוביל לפשרה וייתכן כי הכרעה בנושא תהיה כבר השבוע. בנוסף, הסכמה של ממשלת לבנון על פשרה תחייב את חיזבאללה לא לפעול נגד ההחלטה.

בשבוע שעבר העבירה ישראל לארצות הברית הצעה מעודכנת לגבי המשא ומתן על הגבול הימי עם לבנון. שני בכירים ישראלים שמעורים בנושא אמרו כי העמדה הישראלית הועברה לבית הלבן לקראת הגעתו של הוכשטיין לביירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully