וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תקזז כ-600 מיליון שקלים מכספי המסים שהיא גובה עבור הרשות הפלסטינית

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 14:46

הקבינט המדיני ביטחוני החליט לקזז את הסכום, הזהה לסך הכספים שהרשות העבירה אשתקד לאסירים בישראל, ב-12 פעימות. הורוביץ נמנע: "מהלך לא חכם, יש לנו עניין בהמשך שיתוף הפעולה הביטחוני והאזרחי". מיכאלי הציעה לשוחח על כך עם הרשות, בנט: "אסור להידבר איתם בנושא"

הקבינט המדיני ביטחוני החליט היום (ראשון) לקזז כ-600 מיליון שקלים מכספי המסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית. מדובר בסכום שזהה לסך הכספים שהרשות העבירה בשנה שעברה לאסירים פלסטינים בבתי הכלא בישראל. הכספים יקוזזו ב-12 פעימות. כל השרים שהשתתפו בדיון הצביעו בעד המהלך, מלבד יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, שנמנע.

הורוביץ הביע ספק במהלך בישיבת הקבינט ואמר כי "יש לנו עניין בהמשך שיתוף הפעולה הביטחוני והאזרחי איתם ולכן זה מהלך לא חכם, אנחנו בסוף מחזירים את הכסף הזה לרשות בהלוואות. זה חוק שמחשק את הממשלה".

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס בפגישת ההנהגה הפלסטינית, רמאללה 19 במאי 2020. רויטרס
ישראל תקזז כ-600 מיליון שקלים. אבו מאזן/רויטרס

מרב מיכאלי טענה כי יש לקיים שיח מדיני עם הרשות בעניין: "יש הזדמנות גדולה מאי פעם להגיע להסכם עם הרשות הפלסטינית להפסיק בתשלומים למחבלים", אמרה. ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט טען מנגד כי "אסור להידבר איתם על עניין התשלומים למחבלים". על כך, השיבה מיכאלי כי "לא נדבר רק על זה, אבל זו סוגיה שצריך לפתור בשיח מדיני איתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully