וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: תומכי א-סדר מתכוננים לשהות ארוכה בבניין הפרלמנט

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 14:05

אלפי מנאמניו של מנהיג הדת המוסלמי שיעי סייד מוקתדא א-סדר הסתערו על האזור הירוק המבוצר בבגדד בשבת והשתלטו על בניין הפרלמנט הריק בפעם השנייה מזה שבוע, בזמן שהמתחרים השיעים תומכי איראן מנסים להקים ממשלה

בווידאו: המפגינים ממשיכים במהומות בתוך בניין הפרלמנט בעיראק/צילום: רויטרס

תומכי המנהיג העיראקי סייד מוקתדא א-סדר הקימו היום (ראשון) אוהלים והתבצרו בפרלמנט העיראקי, בצעד שעלול להאריך את הקפאון הפוליטי או להמיט על המדינה גל אלימות חדש. אלפי מנאמניו של מנהיג הדת המוסלמי שיעי הסתערו על האזור הירוק המבוצר בבגדד בשבת והשתלטו על בניין הפרלמנט הריק בפעם השנייה מזה שבוע, בזמן שהמתחרים השיעים תומכי איראן מנסים להקים ממשלה. "אנחנו נשארים עד שהבקשות שלנו ייענו. יש לנו דרישות רבות", אמר חבר בצוות הפוליטי של א-סדר לרויטרס.

התנועה הסדריסטית של א-סדר דורשת את פירוק הפרלמנט וקיום בחירות חדשות, כמו גם החלפה של השופטים הפדרליים, על פי מקור המעורה בנושא. התנועה נהפכה בבחירות לפרלמנט באוקטובר לגדולה ביותר וגרפה כרבע מ-329 המושבים. המפלגות שתומכות באיראן רשמו הפסד צורב, למעט זאת של ראש הממשלה לשעבר נור אל-מליקי, יריבו של א-סדר.

מפגינים עירקים הסתערו על בניין הפרלמנט בבגדד, עיראק, במחאה על המשבר הפוליטי. רויטרס
מפגינים מסתערים על האזור הירוק המבוצר בבגדד/רויטרס

אך גם א-סדר לא הצליח להקים ממשלה ללא המפלגות שתומכות באיראן בשל התנגדות מהפרלמנט. הוא הוציא את המחוקקים שלו מהפרלמנט במחאה ומאז השתמש בהמונים, בעיקר שיעים עניים, כדי להצית מחאות ברחובות.

זה המשבר הפוליטי העמוק ביותר בעיראק מזה שנים. ב-2017, הכוחות העיראקיים עם הקואליציה בהובלת ארצות הברית ותמיכה צבאית איראנית, הביסו את הקבוצה האיסלאמית הסונית דאעש שהשתלטה על שליש מהמדינה. שנתיים לאחר מכן, העיראקים, שסבלו ממחסור במשרות ושירותים, יצאו לרחובות בדרישה להביא קץ לשחיתות, לעריכת בחירות חדשות והוצאתן של המפלגות השיעיות החזקות שניהלו את המדינה מאז 2003.

א-סאדר ממשיך לנצל את ההתנגדות הפופולארית ליריביו שנתמכים על ידי איראן בטענה כי הם מושחתים ומשרתים את האינטרסים של טהרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully