וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה מאיים בסרטון חדש: "אל תשחקו עם הזמן"

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 13:32

הארגון פירסם סרטון שבו נראים כלי שיט שמעורבים בקידוחי הנפט והגז של ישראל בים. הוא הזהיר מפני ניסיונות עיכוב על רקע השיחות לגבי הגבול הימי בין לבנון לישראל

בווידאו: חזבאללה מאיים שאסדות הגז על הכוונת/צילום: רשתות חברתיות ערביות

ארגון חיזבאללה פירסם היום (ראשון) סרטון שבו נראים כלי שיט שמעורבים בקידוחי הנפט והגז של ישראל בים, והזהיר מפני "משחק עם הזמן" על רקע השיחות לגבי הגבול הימי בין לבנון לישראל. לבנון וישראל עורכות משא ומתן בתיווך ארצות הברית במטרה להתוות את הגבול הימי המשותף, מה שיסייע לקבוע למי שייכים משאבי הנפט והגז ויסלול את הדרך לקידוחים נוספים.

אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל. חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
אסדת כריש/אתר רשמי, חברת אנרג'יאן

גורמים רשמיים בלבנון אמרו כי הם אופטימיים לגבי האפשרות שסבב השיחות הנוכחי יניב הסכם לאחר שנים של שמא ומתן עקיף, אך חיזבאללה הזהיר כי הוא כבר מוכן למנוע מישראל את שאיבת הפחמימנים - אם ייאסר על לבנון לעשות כך.

הסרטון שמכיל גם הצצה נדירה לנשק של חיזבאללה, שודר בערוץ הטלוויזיה המזוהה עם הארגון, אל מנאר, שעות לפני שעמוס הוכשטיין, שמתווך בסכסוך מטעם ארצות הברית, היה אמור להיפגש עם גורמים רשמיים בביירות. הסרטון פורסם על ידי וור מדיה של חיזבאללה, שבו משתמש הארגון כדי לפרסם תיעודים של פעילויות צבאיות וקרבות. הוא מכיל תמונות של ספינות שמעורבות בקידוחים, לצד הקואורדינטות שלהן.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו 13 ביולי 2022. אל מאנר, אתר רשמי
ממשיך לאיים על ישראל/אתר רשמי, אל מאנר

הסרטון מתחיל במלים של מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, בנאום שנשא באחרונה ובו הוא מזהיר כי "המשחק עם הזמן אינו תורם" לסוגיה. "המסר הוא איום רציני", צייץ כתב אל מנאר בטוויטר.

הצהרה שפורסמה אתמול על ידי משרד החוץ האמריקני אמרה כי הביקור של הוכשטיין בביירות היה אמור לקדם שיחות על הגבול הימי. "הגעה לפתרון היא הכרחית ואפשרית, אך יכולה להיעשות אך ורק באמצעות משא ומתן ודיפלומטיה".

חיזבאללה מאיים על אסדות הגז בישראל. יולי 2022. אתר רשמי, עיבוד תמונה
חיזבאללה מאיים על אסדות הגז בישראל. יולי 2022/עיבוד תמונה, אתר רשמי

גורם ישראל בכיר ששוחח עם רויטרס אמר כי הוכשטיין יציג הצעה ישראלית חדשה ש"כוללת פתרון שיאפשר ללבנונים לפתח עתודות גז באזור הנתון במחלוקת בזמן שתשמר על הזכויות המסחריות של ישראל". ההצעה כוללת גם "כמה קידוחים" של לבנון באזור. "ההצעה היא רצינית ויכולה לשנות את המצב בלבנון, ממדינה שנתונה במשבר כלכלי ובמשבר אנרגיה למדינה מייצרת גז טבעי, ותאפשר לה לטפח את המשאב", אמר הגורם הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully