וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איום מיידי על בריאות הציבור": מצב חירום בניו יורק בשל אבעבועות הקוף

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 10:59

בהודעה של ראש העיר אריק אדמס ונציב הבריאות אשווין וסאן נכתב כי כ-150 אלף מתושבי העיר עלולים להיות בסיכון של הדבקות. במדינת ניו יורק נרשמו 1,345 מקרים נכון ליום שישי. קליפורניה היא המדינה השנייה במספר מקרי אבעבועות הקוף

גורמים רשמיים ניו יורק הכריזו על מצב חירום של בריאות הציבור בשל התפשטות וירוס אבעבועות הקוף, וכינו אתמול (שבת) את העיר "מוקד ההתפרצות".

בהודעה של ראש העיר אריק אדמס ושל נציב הבריאות אשווין וסאן נכתב כי כ-150 אלף מתושבי העיר עלולים להיות בסיכון של הדבקות. ההודעה מאפשרת לגורמים הרשמיים לפרסם צווי חירום במסגרת קו הבריאות של העיר.

חיסונים לאבעבועות הקוף בניס, צרפת. רויטרס
הביקוש לחיסונים גובר/רויטרס

ביומיים האחרונים, מושל ניו יורק קתי הוקול הכריזה על מצב חירום במדינה ומחלקת הבריאות של המדינה כינתה את אבעבועות הקוף "איום מיידי על בריאות הציבור". במדינת ניו יורק נרשמו 1,345 מקרים נכון ליום שישי, על פי נתוני המרכזים למניעת מחלות והפצתן (CDC). קליפורניה היא המדינה השנייה במספר מקרי אבעבועות הקוף - עם 799 מקרים מאובחנים.

הביקוש לחיסוני אבעבועות הקוף בניו יורק עולה. רויטרס
מכינים חיסונים בניו יורק/רויטרס

"נמשיך לעבוד עם השותפות הפדרליות שלנו כדי להבטיח עוד מנות חיסונים ברגע שיהיו זמינות", אמרו אדמס ווסאן בהצהרה. "ההתפרצות הזאת חייבת להיענות בתגובה דחופה ובמשאבים, לאומיים וגלובליים, וההכרזה הזאת משקפת את חומרת הרגע".

נכון לעכשיו, יותר מ-22 אלף מקרי אבעבועות הקוף דווחו בכ-80 מדינות מאז מאי. באפריקה נרשמו כ-75 מקרי מוות, בעיקר בניגריה ובקונגו. ביום שישי, ברזיל וספרד דיווחו על מקרי המוות הראשונים הקשורים לווירוס. ספרד דיווחה אתמול על מקרה מוות השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully