וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הלוויית מנהיג העדה החרדית: חסימות כבישים בי-ם, עימותים בין קיצוניים למשטרה

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 13:26

המשטרה ומד"א ערוכים בכוחות מתוגברים להלוויית הרב יצחק טוביה וייס, הידוע בכינויו גאב"ד, שהיה המנהיג הבכיר של הזרם החרדי הקיצוני ביותר והלך לעולמו אמש. מסע הלוויה יצא מביתו בגבעת משה, דרך שכונת מאה שערים ועד לבית העלמין בהר הזיתים | צפו במפת הפקקים

בווידאו: עימותים במהלך הלוויתו של מנהיג העדה החרדית/צילום: המוקד

חסימות כבישים ועומסים כבדים צפויים היום (ראשון) בבירה בשל הלווייתו של הרב יצחק טוביה וייס, המנהיג הבכיר של "העדה החרדית". המשטרה מעריכה כי עשרות אלפים ישתתפו במסע הלוויה, שיצא מביתו בגבעת משה בשעה 10:30, דרך שכונת מאה שערים, סולטן סולימאן, ועד לבית העלמין בהר הזיתים.

הבוקר נרשמו עימותים קלים בין קיצוניים שהגיעו להשתתף במסע הלוויה לכוחות משטרה, סמוך לביתו של הרב בירושלים. באחד המקרים, הגיעו שני שוטרים למקום בניסיון לערוך תיאומים אחרונים עם המשפחה לקראת הלוויה אך אלו סולקו מהמקום בקריאות "נאצים" ו"רוצחים". במקרה אחר הקיצוניים ניסו להתעמת עם שוטרים שהגיעו למקום על מנת להכווין את התנועה באזור.

הרב יצחק טוביה וייס מנהיג הזרם החרדי ההדוק העדה החרדית. ברוך אוביץ, בחדרי חרדים
הרב יצחק טוביה וייס, מימין/בחדרי חרדים, ברוך אוביץ

הכבישים שייחסמו היום

  • כלל הצירים המובילים אל כיכר השבת בירושלים.
  • רחוב שד' חיים בר-לב לכל אורכו בשני הכיוונים מהמטה הארצי ועד כיכר צה"ל וכל הכבישים המובילים אליו.
  • הרחובות בהם תנוע שיירת הלוויה - נביאים, כיכר שכם, סולטן סולימאן, רוקפלר ועד הר הזיתים.
  • הצירים יפתחו לתנועה בהתאם להתקדמות מסע ההלוויה.

עוד בוואלה!

עשרות אלפים צפויים להשתתף בהלוויית הרב וייס בי-ם, כבישים רבים ייחסמו

לכתבה המלאה
הלווית הרב יצחק טוביה וייס, ירושלים, 31 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
הלווית וייס, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים למסע ההלוויה. שוטרי מחוז ירושלים וכוחות תגבור משטרתיים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, יקחו חלק במשימות האבטחה והכוונת תנועה. המשטרה קראה לציבור הנהגים להימנע מלהגיע לאזור ירושלים שלא לצורך ולהישמע להוראות השוטרים.

המפכ"ל קובי שבתאי קיים הערכת מצב טלפונית לקראת הלווייתו של הרב וייס, והתייחס לאתגרים של המשטרה באירוע מהסוג הזה ועל מכלולי השליטה והבטיחות באירוע. הוא הדגיש את הרגישות המתבקשת מצד הכוחות הפועלים לאירוע הלוויה, לצד צמצום הפגיעה במרקם החיים של תושבי ירושלים ככל שניתן.

הלווית הרב יצחק טוביה וייס, ירושלים, 31 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
כוחות משטרה נערכו. לוויית הרב וייס/פלאש 90, יונתן זינדל

כוחות מד"א נערכו גם הם למסע ההלוויה, עם ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי חירום של מד"א, טרקטורונים וחוליות חובשים רגליות. במד"א ביקשו להימנע מדחיפות וממצבי דוחק, לא לטפס על גדרות, מרפסות, מבנים וגגות, להצטייד במים ולהישמע להנחיות הסדרנים וכוחות הביטחון.

הרב יצחק טוביה וייס מנהיג הזרם החרדי ההדוק העדה החרדית. ברוך אוביץ, בחדרי חרדים
נרשמו עימותים קלים. הרב וייס/בחדרי חרדים, ברוך אוביץ
הרב יצחק טוביה וייס מנהיג הזרם החרדי ההדוק העדה החרדית. ברוך אוביץ, בחדרי חרדים
הרב יצחק טוביה וייס, באמצע/בחדרי חרדים, ברוך אוביץ

הרב יצחק טוביה וייס, המנהיג הבכיר של "העדה החרדית", הזרם החרדי הקיצוני ביותר, הלך לעולמו אמש בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהוא בן 95. הוא אושפז בתקופה האחרונה לאחר הידרדרות במצבו. אמש ילדיו, בני משפחתו ותלמידיו הקרובים נפרדו ממנו באמירת 'שמע ישראל' סמוך לחדר אשפוזו.

הרב וייס ידוע בכינויו גאב"ד, ראשי תיבות גדול אב בתי הדין, הנהיג מאז 2003 את קואליציית החצרות האנטי-ציוניות המרוכזות בירושלים, ותחת הנהגתו נמנים אלפי משפחות חרדיות מהזרמים הקיצוניים, גם בבית שמש. בחייו הוא היה חתום על שורה ארוכה של מאבקים בירושלים, בדגש על המחאות נגד פתיחת חניון קרתא או נגד מעצרה של "האם המעריבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully