וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסנים את כלבכם? "יש לשקול את הקפאת השימוש בחיסוני הכלבת החדשים"

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 11:28

במהלך הימים האחרונים הופצה ברשתות החברתיות הודעה הקוראת להיזהר מהחיסון החדש: "דווח על מספר מקרים בהם נאלצו בעלי חיים להתאשפז". משרד החקלאות: "מתוך 10 אלפים חיסונים התגלו בסך הכול 10 מקרים ויבוצע תחקיר". תגובת החברה: "בטוחים בבטיחות ויעילות החיסון"

בווידאו: כלבים ותן חוצים את הגבול ללבנון/צילום: ד"ר רועי דוידסון, עריכה: עמית שמחה

האם אתם מתכננים לחסן את כלבכם נגד כלבת? בימים האחרונים הופצה ברשתות החברתיות הודעה המתריעה בפני החיסונים החדשים שיובאו על ידי משרד החקלאות. "היי חברים וחברות יקרים חברי הצוות, אני לא כותב כאן הרבה אבל זה לא מה שחשוב. אני לא יכול לפרט הרבה כרגע, אבל מי מביניכם שמחסן בכלבת (אני וטרינר למי שאינו יודע) את בעל החיים שלו, בבקשה תשאלו את הוטרינר איזה תרכיב זה. אם זה התרכיב של MSD Animal Health אל תחסנו ותשלמו את הקנס. זה תרכיב חדש שמשרד החקלאות רכש והמון וטרינרים דיווחו על תופעות לוואי ואפילו מוות אחרי 15 דקות. מדובר על עשרות מקרים בתקופה קצרה. פנו למשרד החקלאות לווטרינרים הרשותיים".

הודעות ברשתות לא צריך לקחת ברצינות יתרה, אבל ההצהרה הנ"ל גובתה על ידי ארגון הרופאים הווטרינריים לחיות הבית, שהוציאו בעצמם הודעה בפייסבוק: "להקפיא את השימוש בחיסוני הכלבת החדשים. בהמשך לדיונים וחוסר הבהירות ברשתות החברתיות סביב חיסוני הכלבת החדשים, קורא ד"ר חיליק מרום, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית, למשרד החקלאות לשקול את הקפאת השימוש בתרכיבים החדשים עד לסיום בחינה יסודית בנוגע לתגובות לתרכיב ולסיכון הקיים בתרכיב החדש. ד"ר מרום מציין שאכן התקבלו מספר דיווחים על בעלי חיים שהציגו תגובת יתר לחיסון, ואף דווחו על מספר מקרים בהם נאלצו בעלי חיים להתאשפז. ד"ר מרום מוסיף: 'בקשת הארגון להקפאת השימוש בתרכיב ובדיקה היא פועל יוצא לעובדה, שיש לווטרינרים חובה גדולה לבריאות הציבור במתן תרכיבי הכלבת, ומצד שני חובה בשמירה ודאגה לבריאות ולרווחת חיות הבית והקהילה'".

בעיה נוספת עליה מצביעים הרופאים הוטרינרים היא שהחיסון כלבת החדש מגיע למרפאות בבקבוק ובו עשר מנות חיסון. ההנחיות המצורפות מורות כי אם עד סוף יום עבודה לא נוצלו כל עשר המנות, יש להשליך את השארית שנותרה בבקבוק ולא לשמור להמשך שימוש למחרת. מצב זה יוצר בעיה משום שמרפאות מקבלות מהוטרינר ברשות המקומית מנות חיסון חדשות במקום מנות שנעשה בהן שימוש. אם הושלכו מנות לפח, הרי שלא נעשה בהן שימוש ולא יועברו במקומן מנות חדשות, ובמרפאות יווצר מחסור בחיסונים נגד כלבת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

משרד החקלאות: "ממשיכים לעקוב אחרי הדיווחים"

"לאחרונה, נפוץ ברשתות החברתיות גל שמועות לעניין תופעות לוואי בכלבים לאחר חיסון בתרכיב כלבת Nobivac rabies מתוצרת חברת MSD Animal Health. משרד החקלאות מדגיש כי מתוך כ-100,000 כלבים שחוסנו בתרכיב, עד כה התקבלו בסך הכול כ- 10 דיווחים מאומתים על תופעות לוואי כתוצאה מחיסון כלבת באמצעות התרכיב שבנדון. תופעות לוואי שדווחו מאפיינות כל מוצר רפואי וכל חיסון שהוא, וכוללות, בין היתר, חום וכאב מקומי ועד לתופעות אלרגיה והלם. יודגש כי לא נמצא מקרה של מוות. עם קבלת הדיווחים ועל מנת לשמור על בריאות בעלי החיים, משרד החקלאות פועל בשיתוף עם היצרן 'חברת MSD' והיבואן הישראלי לביצוע תחקיר אודות המקרים שהתגלו בישראל. משרד החקלאות ממשיך לעקוב אחר הדיווחים, ונמצא בקשר עם היבואן והיצרן העולמי. במקביל, השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות נמצאים בקשר עם הרופאים הווטרינריים הרשותיים והמרפאות הווטרינריות.

"התרכיב המדובר רשום בשירותים הווטרינריים בישראל (בנוסף לעוד ארבעה חיסונים כנגד מחלת הכלבת), ונמצא בשימוש בקרב מדינות רבות באירופה מזה שנים רבות. מדובר בתרכיב של החברה העולמית MSD המספקת לישראל תרכיבים רבים נוספים. משרד החקלאות מבקש מהציבור הרחב, ככל שעולה החשד לתופעות לוואי בבעל חיים שחוסן נגד מחלת הכלבת בתרכיב שבנדון, יש לדווח ישירות, לכתובת המייל: bioplanPV@bioplan.co.il.

"את סוג התרכיב ניתן לראות בפנקס החיסונים של בעל החיים או לפנות ולבדוק זאת עם הווטרינר. משרד החקלאות ממשיך להיות זמין לכל שאלה בנושא באמצעות מוקד המשרד הזמין 24/7, בטלפון: 6016*".

MSD Animal Health: "עובדים כדי לעזור לקבוע את הגורם לבעיה"

"אנו בטוחים בבטיחות וביעילות שלNOBIVAC® נגד כלבת. NOBIVAC® Rabies מיועד לחיסון של כלבים ויונקים בריאים אחרים כנגד כלבת. מדי שנה ניתנות מיליוני מנות של חיסון נגד כלבת של NOBIVAC® ברחבי העולם, ביותר מ-100 מדינות. בעשר השנים האחרונות, MSD Animal Health מכרה יותר מ-170 מיליון מנות של NOBIVAC® Rabies.

"NOBIVAC® Rabies - מוצר מוכח שנמצא בשימוש מוצלח במשך עשורים רבים, נרשם לראשונה ב-1985. מאז, רשויות רגולטוריות האחראיות על יותר מ-100 מדינות, בכללן ישראל, בחנו את נתוני מחקר NOBIVAC® Rabies ואישרו את המוצר כבטוח ויעיל. כחברה האחראית לבריאות בעלי חיים, אנו מתייחסים ברצינות לכל אירוע תופעת לוואי וחוקרים ביסודיות. במידת האפשר, אנו עובדים עם בעל חיית המחמד והווטרינר המטפל כדי לאסוף מידע קליני רב ככל האפשר כדי לעזור לקבוע את הגורם לבעיה הבריאותית של חיית המחמד, והאם ייתכן שהמוצר שלנו היה מעורב או לא".

מכתב משרד החקלאות (עדכון - 1.8)

  • עקב שיבושים שחלו ברצף האספקה של תרכיבי הכלבת, פעלו השירותים הווטרינריים להשלמת החוסר בהליך של הזמנת חירום. מתוך התרכיבים הרשומים בישראל, היחיד שהיה זמין לייבוא מידי, היה התרכיב שבנדון באריזה בת 10 מנות בלבד וממנו יובאה כמות מוגבלת.
  • ב. התרכיב rabies Nobivac מיוצר ע"י חברה עולמית הנחשבת לאחת המובילות בתחום ונמצא בשימוש נרחב במדינות רבות בעולם.
  • ג. לאחרונה, נפוצו ברשתות החברתיות דיווחים לעניין תופעות לוואי בכלבים לאחר חיסון בתרכיב שבנדון.
  • ד. עד כה, התקבלו אצל היבואן מספר דיווחים לגבי תופעות לוואי, אשר מרביתן אינן חמורות (כגון חום, הקאות, גרד, כאב באזור ההזרקה וכדומה(. התקבלו דיווחים בודדים על תגובות חמורות כגון שוק אנפילקטי, אשר הצריכו התערבות רפואית. עד כה, לא דווח על אף מקרה מוות מאומת.
  • ה. כפי הידוע, תופעות לוואי עשויות להתרחש בכל מוצר רפואי ומרביתן מפורטות בעלון התרכיב. בכל אחד מהמקרים, נדרשת בחינה לעניין חומרת התופעה, שכיחותה והאם ניתן ליחסה לתרכיב.
  • ו. השירותים הווטרינריים עוקבים באופן רציף אחר האירוע ופועלים בשיתוף עם היצרן לבירור הנושא. נכון לתאריך זה, ובהתאם למידע שנאסף עד כה, לא עלה מידע התומך בהפסקת שיווק התרכיב.
  • ז. בהתאם לחקיקה האירופאית אשר אומצה בישראל, על תופעות הלוואי יש לדווח ליצרן או ליבואן אשר כתובתם מופיע על התווית ו/או עלון התכשיר. במקרה זה, יש לדווח אל היבואן בכתובת המייל .bioplanPV@bioplan.co.il
  • ח. אנו מבקשים להדגיש כי בכל מוצר רפואי יש לפעול בהתאם להוראות היצרן הרשומות בתווית ועלון המוצר. במקרה זה, לאחר פתיחה )ניקוב( של בקבוקון 10 מנות, יש להשתמש בו תוך יום עבודה אחד. ט. לאחרונה, הגיע אל השירותים הווטרינריים מלאי תרכיב באריזה של מנה בודדת, אשר נופק לרשויות.
  • עוד באותו נושא:
  • כלבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully