וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר משבוע של חיפושים: נמצאה גופתו של עו"ד ראאד מחאמיד בכנרת

עודכן לאחרונה: 30.7.2022 / 19:03

בתום מאמצי חיפוש, נמשה מהמים הפרקליט שנראה לאחרונה ב-22 ביולי, אז נפל מסירה בזמן שבילה בשיט עם משפחתו. גופתו נמצאה בעומק של 33 מטרים וכ-200 מטרים מהאזור שבו נפל. "הדאגה התחלפה עכשיו באבל"

חיפושים אחר ראאד מחאמיד בכנרת/דובר צה"ל

גופתו של עו"ד ראאד מחאמיד, תושב אום אל-פחם שנעדר בכנרת, אותרה היום (שבת) על ידי צוללני חיל הים. מחאמיד נפל מסירה בזמן שיט לפני יותר משבוע, וגופתו נמצאה בתום חיפושים נרחבים של כוחות משטרה, צבא, זק"א, מתנדבים ומועצות אזוריות. הגופה התגלתה בעומק של 33 מטרים, כ-200 מטרים ליד הנקודה בה נפל.

"לאחר מבצע חיפושים נרחב של משטרת ישראל וחיל הים, אותרה הבוקר גופתו של ראיד מחאמיד, שזוהתה על ידי בני משפחתו", נמסר בהודעה משותפת למשטרה ודובר צה"ל. "גופתו אותרה הבוקר על ידי זרוע הים באמצעות סריקות נרחבות של הימה תוך שימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים ונרחבים של לוחמי היחידה לאיתור ימי של זרוע הים ונמשטה מעומק הכנרת על ידי לוחמים-צוללנים מהיחידה למשימות תת מימיות של זרוע הים", נכתב.

האירוע התרחש ביום שישי, ה-22 ביולי, בשעת אחר הצהריים, כשמחאמיד יחד עם חבר וגיסו היו כקילומטר מחוף עין גב. ראאד שנעמד על דופן הסירה, מעד ונפל למי האגם שבאותה עת היה גלי, עם רוח מערבית עזה, כרגיל לשעה הזו בעונה הזו. על פי תיאורם, הם זרקו לו אפוד הצלה אך הוא לא הצליח לתפוס אותו, ואחר כך זרקו לו גלגל וגם אליו כבר לא הצליח להגיע, אז כבר אבד קשר עין עמו.

הנעדר עו״ד ראאד מחאמיד. באדיבות המשפחה
הגופה התגלתה בעומק של 33 מטרים, ראאד מחאמיד/באדיבות המשפחה

גופתו של מחאמיד נשלחה לנתיחה שאחר המוות במכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר. אחיו הבכור, עו"ד נאיל מחאמיד שנמצא עם כוחות החיפוש מאז החלו לפעול, אמר: "יש עכשיו מעט נחמה, כי אי הוודאות היתה הקשה מכל ועם כל הכאב - העיקר שמצאו אותו. זה הגורל שלו. הכול בידי אלוהים. גם להביא לקבורה זה מצווה לקדושת האדם וכבוד האדם".

"זה לא אירוע רגיל ולא מצב פשוט והדאגה הלכה וגדלה ככל שחלפו הימים", המשיך האח. "כולנו קיוונו, הלב אמר דבר אחד והראש אמר דבר אחר אבל אלחמדולאללה ואללה רחמו".

האח ביקש להודות אף הוא למשטרה, לצה"ל ולכל גופי החילוץ וההצלה. "הם עשו לילות כימים להחזיר אותו. הם לא שבו למשפחותיהם ימים ארוכים במאמץ הזה וזה לא מובן מאליו. נעשו פה מאמצים אדירים, התוצאה כואבת אבל אמרו להם תחזירו אותו בבקשה בכל מצב, והם הבטיחו שכך יהיה והם עמדו בהבטחתם. תודה אישית למפקד משטרת טבריה, סגן ניצב אבי דניאלי ולמפקד השיטור הימי, רב פקד ואלדי עותמאן שאין מילים בפינו על ההתגייסות וההתמסרות שלהם למשימה הקדושה הזו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סירת הים-בולנס של מד"א השבוע בחיפושים אחר  ראאד מחאמיד בכנרת. 30 ביולי 2022. מד"א
סירת מד"א בזמן החיפושים בכנרת. היום/מד"א

ד"ר סמיר מחאמיד, ראש העיר אום אל פחם שנרתם לפעולות החיפוש, אמר עם קבלת הבשורה: "ימים קשים עוברים עלינו - הדאגה התחלפה עכשיו באבל. אנחנו מודים לכל מי שסייע, לכל הכוחות, כוחות ההצלה, המשטרה, הצבא, כבאות והצלה, זק"א, מד"א, למועצה האזורית עמר הירדן ובמיוחד לקיבוץ עין גב, לציבור הערבי והציבור באשר הוא, שעמד ממש לצידנו. כולם עשו את העבודה. זה ארוע טראגי אבל אפשר ללמוד מהשותפות וההתגייסות המשותפת הזו ונקווה שנראה אותה גם בזמנים רגועים ושמחים יותר", אמר מחאמיד.

בימים האחרונים, נשמעה באום אל פחם ביקורת הטוענת שמאמצי המשטרה היו לוקים בחסר, וכי המצב היה אחר לו היה מדובר בנעדר יהודי. בין היתר, מחו התושבים על כך שרק ביום החמישי לחיפושים הביאה המשטרה סונר בכדי לסייע במציאותו של מחאמיד.

חיפושים אחר הנעדר בכינרת, 25 ביולי 2022. ללא קרדיט, מערכת וואלה
חיפושים אחר ראאד מחאמיד במהלך השבוע/מערכת וואלה, ללא קרדיט

מחאמיד בן ה-49 נשוי ואב לשלושה, עבד במרכז "ריאן" בבאקה אל גרבייה, העוסק בהכשרות לצמצום פערים בעולם העבודה. הוא בן למשפחה בת תשעה ילדים, שמונה בנים ובת. חמו, אבי אשתו, מת לפני כחודש, ולאחר האבל שהכה במשפחה הוא יצא ביום שישי להתאוורר באגם הכנרת עם גיסו - אחיה של אשתו, ועם עוד חבר. הסירה שייכת לחבר של הגיס, תושב הישוב זמר.

עו"ד ראאד מחאמיד, שגופתו נמצאה בכנרת לאחר שנפל מסירה. 30 ביולי 2022. מרכז ריאן, צילום מסך
מחאמיד וחברי העמותה בה עבד. 22 ביולי/צילום מסך, מרכז ריאן

שעות לפני שיצא לכנרת השתתף ראאד בהשתלמות במרכז "ריאן". היום, עם הוודע הבשורה, מסרו חבריו לעבודה את תנחומיהם למשפחה. "אבלים על מותו של חברנו, יקירנו ועמיתנו ראאד מחאמיד ומשתתפים בצערם של בני משפחתו", מסרה לוואלה! נארימאן סלימאן מנהלת התוכנית. "במסגרת הארגון, ראאד נתן שבע משנות חייו למען קידום בני החברה הערבית ושינה לטובה את חייהם של מאות משתתפים ןמשתתפות, צעירים וצעירות. הוא נתן להן ולהם תקווה, ולפעמים חיים חדשים. בשם כולם - שוקראן ראאד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully