וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מקרי מוות של חולים באבעבועות הקוף בספרד ובברזיל

עודכן לאחרונה: 29.7.2022 / 23:12

מדובר בשני מקרי המוות הראשונים המדווחים מחוץ לאפריקה. בברזיל עדכן משרד הבריאות שהאדם שמת היה חולה סרטן עם מערכת חיסונית מוחלשת, בעוד שבספרד לא סיפקו מידע נוסף על מצבו הרפואי של האדם שמת

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור מעדכנת על תמונת המצב של אבעבועות הקוף בישראל/צילום: לע"מ

שני מקרי מוות ראשונים של חולים שנדבקו באבעבועות הקוף דווחו היום (שישי) בספרד ובברזיל. ברזיל היתה הראשונה להודיע על מקרה המוות הראשון הנקשר להתפרצות הנגיף מחוץ לאפריקה.

משרד הבריאות בספרד אישר את המוות של החולה באבעבועות הקוף, ולא מסר פרטים נוספים על מצבו הרפואי. כמו כן עדכן כי נכון להיום ישנם 4,298 חולים במדינה, שמתוכם על 3,750 קיים מידע, ממנו עולה כי 120 מאושפזים בבתי חולים. בברזיל עדכן משרד הבריאות כי החולה שמת היה בן 41, סבל מסרטן, והיה בעל מערכת חיסונית מוחלשת.

לפני כשבוע הכריז ארגון הבריאות העולמי (WHO) על מצב חירום עולמי בשל התפשטות נגיף אבעבועות הקוף. יומיים לאחר מכן הזהיר נגד שאננות בהתפרצות המחלה המתפשטת, ואמר כי אין ערבות לכך שהווירוס ימשיך להתפשט בתוך קהילות מסוימות בלבד, כשהכוונה היא בעיקר בקהילות של גברים הומואים, שבקרבם אובחנו רוב המקרים.

אבעבועות הקוף. 21 במאי 2022. רויטרס
שני מקרי מוות ראשונים מחוץ לאפריקה. נגיף אבעבועות הקוף/רויטרס

אבעבועות הקוף היא מחלה ויראלית שמתבטאת לרוב בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של בלוטות לימפה. היא התגלתה תחילה בקרב חיות, וב-1970 אותר האדם הראשון שלקה בנגיף. שמה של המחלה עלה שוב בתחילת 2022, אחרי מקרה הדבקה בבריטניה, שהתגלה בקרב אדם ששב מניגריה, ועם הזמן אובחנו אלפים רבים בעולם וכמה מתים בודדים.

במחלה אפשר להידבק מאדם אחר, מחיה נגועה, או - בסבירות נמוכה - מחפץ מזוהם. הדבקה מאדם לאדם עלולה להתרחש בהעברה טיפתית ממרחק קרוב. היא מתרחשת גם במגע ישיר עם הפריחה או עם נוזלי גוף או עם חפצים מזוהמים כמו כלי אוכל, סדינים, בגדים ותחבושות. אפשר להידבק גם בעת קיום יחסי מין, ככל הנראה בעקבות מגע מתמשך עם נגעים בעור ובריריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully