וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: כך תדעו אם הכלב אוהב אתכם לפי הצד אליו הוא מכשכש בזנב

29.8.2022 / 0:03

חוקרים מהאקדמיה הסינית למדעים גילו שזנבותיהם של כלבים מכשכשים בתדירות גבוהה יותר לאחד הצדדים כשהם מאושרים ונינוחים ליד בני אדם - ולצד השני כשהם מפוחדים או עצבניים. לכו לבדוק לאיזה צד מכשכש הכלב שלכם

"אי הגורים": אי טרופי מהמם בו תוכלו לרבוץ על החוף לצד עשרות גורי כלבים חמודים/Potcake Place - Dog Rescue, Turks and Caicos

אם אתם עדיין לא לגמרי בטוחים עד כמה הכלב שלכם באמת אוהב אתכם ונהנה להיות בחברתכם (או שפשוט הוא חי עם זה בשלום) - הנה לכם שיטה לוודא זאת. מאחר שכלבים לא יכולים לספר לנו במילים מה הם מרגישים, יש כמה אותות בשפת הגוף שלהם שמסגירים את רגשותיהם יופי. על פי מחקר חדש, הצד אליו הם מכשכשים בזנב יכול לשמש סימן לכמה שהם מרגישים מאושרים ונינוחים לידכם.

מחקר שנערך באקדמיה הסינית למדעים בבייג'ין תיעד את הדרך שבה כלבים פגשו זרים במהלך שלושה ימים. ככל שהכלבים הכירו יותר את האדם, הם החלו לכשכש בזנב בתדירות גבוהה יותר לכיוון אחד הצדדים.

כלב מכשכש בזנב. ShutterStock
שימו לב לאיזה צד הוא מכשכש/ShutterStock

המחקר, שפורסם בכתב העת iScience, מצא שכישכוש לצד ימין קשור לרגשות שמחים וכישכוש לצד שמאל קשור לעצבות.

החוקר הראשי ד"ר יונג קיו זאנג אמר: "מצבים רגשיים חיוביים ושליליים נקשרו להפעלה בצד שמאל וימין של הקורטקס הפרה-פרונטלי בבני אדם". לכן, אם זנבו של הכלב מכשכש שמאלה, הם עשויים להרגיש מפוחדים או עצבניים, אולם אם הוא מכשכש ימינה - סביר להניח שהם מרגישים רגועים ושמחים.

המחקר מצא כי ככל שהכלב מכיר ומרגיש יותר בנוח עם האדם שלצידו, כך הזנב שלו יכשכש יותר ימינה. הוא מצא גם שלכלבים יש דפוס מובהק של כישכוש הייחודי לכל אחד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כלב מכשכש בזנב. Giphy
רק לאיזה צד הוא בדיוק מכשכש פה?/Giphy

המחקר השתמש במערכת תלת-ממדית למעקב אחר תנועה כדי לחקור כיצד 10 כלבי ביגל מכשכשים בזנבותיהם כשהם היו עם בני אדם במשך חמש דקות ביום במשך שלושה ימים. ד"ר דבורה וולס, מאוניברסיטת קווינס בבלפסט, התייחסה לממצאים: "'המעבר לכשכשוך לצד ימין מצביע על כך שהכלבים תופסים את הזר באור חיובי יותר בהתחשב בזמן שחלף".

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים
  • זנב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully