וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המשטרה האיראנית עצרה חברים ברשת ריגול שקשורה לישראל

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 11:52

על פי הדיווח, המשטרה עצרה את מנהיג הרשת וארבעה חברים נוספים ברשת שקשורה לשירות הביון הישראלי. בסוף יוני דווח כי גנרל בכיר במשמרות המהפכה, עלי נאסירי, נעצר בעקבות חשד לריגול לטובת ישראל

המשטרה האיראנית עצרה חברים ברשת ריגול שקשורה לישראל, כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות החצי רשמית האיראנית ILNA. מהדיווח עולה כי המשטרה עצרה את מנהיג הרשת וארבעה חברים נוספים ברשת שקשורה לשירות הביון הישראלי, זאת על פי הצהרה שפירסם ארגון המודיעין של המחלקה לאכיפת החוק באיראן.

"חמשת החברים ברשת הריגול שנעצרו קיבלו התחייבויות שונות מהמוסד, כולל הבטחות פיננסיות, על מנת שיאספו מידע מאזורים חשובים ברחבי המדינה", נמסר בהצהרה.

איראן פרסמה רשימה של אנשי עסקים ישראלים שהגדירה כמטרות לחיסול. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
אנשי עסקים ישראלים שהיו מטרה להתנקשות של איראן/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

בסוף יוני דווח ב"ניו יורק טיימס" כי גנרל בכיר במשמרות המהפכה, עלי נאסירי, נעצר בעקבות חשד לריגול לטובת ישראל. על פי מקור בתוך משמרות המהפכה, המעצר אירע כחודשיים אחרי שכמה עשרות עובדים בתוכנית לפיתוח טילים נעצרו בחשד להדלפת מידע צבאי מסווג.

עוד דווח בעיתון כי סגן נשיא איראן לשעבר, מוחמד עלי אבטהאי, הודה כי "הפריצות הביטחוניות בתוך איראן והפעילויות הישראליות חתרו תחת ארגון הביון שלנו". לדבריו, "ביטחון המדינה נפגע אנושות בשנה האחרונה".

שבוע קודם לכן דווח כי ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, חוסיין טאייב, פוטר מתפקידו. על פי הטלוויזיה האיראנית, טאייב, שמונה לתפקיד ב-2009, מונה ליועץ של מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי. "ניו יורק טיימס" דיווח כי נסירי נעצר לפני פיטוריו של טאייב.

דיווחים ראשונים על הדחתו של טאייב הופיעו כבר יום לפני כן כבערב בציוצים בטוויטר של גורמים לא רשמיים באיראן. לפי אותם דיווחים, הוא הודח על רקע כישלון האגף בראשו הוא עומד לסכל פעולות של המוסד בתוך איראן. שבוע קודם לכן תידרכה יועצת התקשורת של ראש המוסד דדי ברנע כתבים ישראלים כי טאייב עומד בראש המאמץ האיראני לבצע פיגועים נגד אזרחים ישראלים בטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully