וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבית חומר נפץ: בניית החומה סביב ג'נין החלה - ובמערכת הביטחון חוששים מהסלמה

28.7.2022 / 19:39

גורמי ביטחון חוששים שככל שתתקדם הבנייה, שעשויה למנוע מפלסטינים רבים להיכנס לישראל בצורה בלתי חוקית, האלימות והטרור באזור יתגברו. זאת, משום שלא הוסכם עדיין על פתרון כלכלי לפועלים. "זו פצצה מתקתקת, הדרך מהמצב הזה לפיגועים ואלימות קצרה"

דיווח פלסטיני: מחבל נהרג בחילופי אש עם כוחות צה"ל בג'נין/מתוך רשתות ערביות

משרד הביטחון החל בבניית החומה בקו התפר באזור ג'נין, וכעת חוששים גורמי ביטחון שככל שיתקדמו העבודות, שעשויות למנוע מפלסטינים רבים להיכנס לישראל בצורה בלתי חוקית, האלימות והטרור באזור יתגברו.

הבנייה, שהתעכבה בעקבות לחץ פלסטיני-אמריקני ברקע ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מתבצעת סביב אזור ג'נין, שהפך בחצי השנה האחרונה למוקד טרור ואלימות ממנו יצאו מחבלים לבצע פיגועים בלב ישראל ומתקיימים בו דרך קבע הברחת אמצעי לחימה, סמים וציוד גנוב ונכנסים ממנו שוהים בלתי חוקיים.

"העבודות החלו באזור סאלם, אנחנו מעריכים שככל שהם יתקדמו למוקדים העיקריים שמהם יראו הפלסטינים את החומה, יתחיל החיכוך האמיתי עם המתנגדים לבנייה שלה", העריכו גורמים במערכת הביטחון. "חומה זו עובדה בשטח, מעבר לכך שזה יפגע בפרנסה של פועלים לא חוקיים שהיו רגילים לעבור לישראל באופן חופשי, זה יפגע בכל צירי ההברחות במרחב. זה ינתב מפגעים ושב"חים לעבור אזורים אחרים".

בניית חומה בקו התפר - גזרת חטמ״ר מנשה , ג׳נין 27 ביולי 2022. משרד הביטחון, אתר רשמי
"פצצה מתקתקת". החומה שנבנית בקו התפר/אתר רשמי, משרד הביטחון

ממשלת ישראל העבירה למשרד הביטחון תקציב מיוחד לבניית חומה כדי להתמודד עם מעבר מחבלים לישראל ושוהים בלתי חוקיים. בהתאם, בוצע תכנון הנדסי, והחלו עבודות פיתוח לצד גדר המערכת הפרוצה, הישנה והלא מתוחזקת, אך הן נעצרו לקראת ביקור ביידן. לדברי גורמים במערכת הביטחון היה חשש שבניית החומה תעורר הפגנות אלימות ומחאות, ולכן הוחלט לעצור את הפעילות בשטח ולהסתפק באבטחת האזור על ידי גדודי התגבור של צה"ל. מנגד, גורמים רשמיים במשרד הביטחון טענו כי העבודות נעצרו עקב החגים אותם חגגו עובדי הקבלן המוסלמים.

כעת, עם בניית החומה, עשויה להיווצר בעיית תעסוקה פלסטינית. בין שר הביטחון בני גנץ, צה"ל ושב"כ קיימות מחלוקות על פתרון הבעיה, ובמערכת הביטחון מזהירים כי יש להסכים במהירות על פתרון. פלסטינים רבים, שאין להם אישור ביטחוני להיכנס לישראל בגלל קרבה למחבלים ולמשפחות שמהם יצאו טרוריסטים, יישארו ללא תעסוקה, מה שעלול להעביר את השטח.

"זו פצצה מתקתקת. אם לא יהיה פתרון לבעיה הכלכלית, ככל שחומה תסגור על חטמ"ר מנשה - תגיע האלימות". אמר גורם ביטחוני נוסף: "כבר עכשיו אנחנו רואים פלסטינים שלא מתרגשים מירי של לוחמי צה"ל באוויר, כי הם יודעים שבלי פרנסה אין להם לאן לחזור. הדרך מהמצב הזה לפיגועים ואלימות קצרה. כרגע יש כמה חוליות שמוכרות לצה"ל, לשב"כ ולמשטרה, שכל שבוע מתארגנת מחדש להשחית את הגדר המשופצת בקו התפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully