וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הדלק צפוי לרדת בחצי שקל - בינתיים בחודש אוגוסט בלבד

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 0:55

מטיוטת הצו שפרסם משרד האוצר עולה כי מתחילת החודש הבא ועד סופו תחול הפחתה נוספת במס הבלו. זאת, לאחר שמחיר הדלק חצה לאחרונה את רף השמונה שקלים לליטר

בווידאו: בנט אומר בישיבת הממשלה כי מטרת השרים היא לפתוח את המשק לתחרות/מערכת וואלה!

מחיר הדלק צפוי לרדת בתחילת חודש אוגוסט בחצי שקל - כך עולה מטיוטת הצו שפרסם הערב (רביעי) משרד האוצר. בטיוטה נכתב כי תחול הפחתה במס הבלו על הדלקים, שתבוא לידי ביטוי בירידה של חצי שקל במחיר לליטר. בתחילת החודש מחיר הדלק זינק ל-8.08 שקלים לליטר, ובכך חצה לראשונה מ-2012 את רף השמונה שקלים.

ההפחתה במס הבלו מצטרפת להפחתה הקיימת, שגרמה לירידה של חצי שקל במחיר, כך שהירידה במחיר הדלק תגולם בשקל אחד בסך הכול. החלטה זו של משרד האוצר מצטרפת לצעד נוסף של הממשלה בניסיון לנסות לרסן את יוקר המחיה הגואה - מיתון עליית מחירי הלחם.

עומסים בתחנת "דלק" בכפר הירוק 30 ביוני 2022. ראובן קסטרו
סוף סוף ירידה במחיר. עומסים בתחנות הדלק לפני עליית המחיר האחרונה לפני כחודש/ראובן קסטרו

ביום שני, ראש הממשלה יאיר לפיד ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי סיכמו כי מחיר שלושת סוגי הלחמים יעלה הדרגתית. מחיר הלחם האחיד הפרוס יעלה ב-5.5%, מחיר החלה יעלה ב-8% ומחיר הלחם האחיד יעלה ב-5%.

לפי הודעת ראש הממשלה, התייקרות נוספת תתקיים בחודש דצמבר. מחיר הלחם האחיד הפרוס ומחיר החלה יעלו לפי קביעת ועדת המחירים. מחיר הלחם האחיד ישלים עליה ל-21% (15% פחות מקביעת ועדת המחירים) וזאת לשלושה חודשים בלבד. מחירי הלחם הלבן והלחם הפרוס הלבן לא יעלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully