וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגה בעמאן: רה"מ לפיד נפגש עם עבדאללה מלך ירדן

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 14:53

מדובר בפגישה פומבית ראשונה בין מלך ירדן לראש ממשלה ישראלי בעמאן מזה 5 שנים. לשכתו של לפיד מסרה כי השניים דנו בשיפור הקשרים בין המדינות, ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במזרח התיכון, סידורי ביטחון, נושא התפלת המים ועוד

פסגה בין לפיד לעבדאללה מלך ירדן 27 ביולי 2022. חיים צח, לע"מ, אתר רשמי
לפיד ומלך ירדן, היום/אתר רשמי, חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש היום (רביעי) עם עבדאללה מלך ירדן בארמונו בעמאן. מדובר בפגישה פומבית ראשונה בין מלך ירדן לראש ממשלה ישראלי בעמאן מזה חמש שנים. לשכתו של לפיד מסרה כי השניים דנו בשיפור הקשרים בין המדינות, ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במזרח התיכון, סידורי ביטחון, נושא התפתלת המים ועוד.

לפי הירדנים, המלך הדגיש את הצורך במציאת אופק מדיני להשגת שלום קבע, על בסיס פתרון שתי המדינות ופיתוח איזורי שאין מנוס שהפלסטינים יהיו חלק ממנו. כמו כן הדגיש המלך כי יש לשמור על רגיעה כוללת בתקופה הבאה ולכבד את הסטטוס קוו ההיסטורי והמשפטי בירושלים ובמקומות המקודשים לאסלאם ולנצרות.

"חיזוק האינטרסים המשותפים בין המדינות"

"המנהיגים דנו בהזדמנויות הרבות לתכנים נוספים בהסכם השלום, לשיפור הקשר ארוך השנים בין העמים ולחיזוק האינטרסים המשותפים בין המדינות", נכתב בהודעה. עוד נמסר כי המנהיגים הדגישו בפגישתם את חשיבות הקשר האישי הקרוב וההערכה ההדדית ביניהם, "כנדבך חשוב לשימור היציבות האזורית ולהצגת הישגים ממשיים לשני העמים ולאזור כולו".

עוד דנו המנהיגים בהאצת פרוייקטים בילטראליים שונים: קידום שער הירדן, הקמת המתקנים הסולאריים בירדן וההתפלה בישראל, תיירות משותפת במפרץ אילת-עקבה, ביטחון מזון, חקלאות וקשרי תחבורה. ראש הממשלה והמלך הנחו את צוותיהם לכוון גם לפרויקטים גדולים ולהתקדם במהירות, מסרה הלשכה.

פסגה בין לפיד לעבדאללה מלך ירדן 27 ביולי 2022. חיים צח, לע"מ, אתר רשמי
לפיד ועמאן בירדן, היום/אתר רשמי, חיים צח, לע"מ

בתחילת החודש לפיד שוחח בטלפון עם מלך ירדן ובירך אותו ואת אזרחי הממלכה לרגל חג הקורבן. המלך עבדאללה בירך את רה"מ לפיד על כניסתו לתפקיד ואיחל לו הצלחה. במהלך השיחה לפיד מסר את תנחומיו בשם ממשלת ישראל על אסון דליפת הגז הרעיל בנמל עקבה, בו נפצעו יותר מ-250 איש ונהרג אדם אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully