וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחב 200 מטר, גובה 500 מ': פרטים חדשים נחשפו על העיר הירוקה של בן סלמאן

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 11:10

יורש העצר של ערב הסעודית חשף הדמיות של העיר, שבה יתגוררו תשעה מיליון אנשים ותפעל על אנרגיה מתחדשת בלבד. העיר העתידית תהיה מבודדת משני צדדים על ידי חומות ממראה, ותתפרש מהים האדום מזרחה על פני המדבר ולתוך אזור הררי

רצועה גבוהה וארוכה של עיר באורך כ-170 ק"מ, שבה מתגוררים תשעה מיליון אנשים וכולה פועלת על אנרגיה מתחדשת - זה החזון של נסיך הכתר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, שנקרא "דה ליין"(The Line). העיר החדשה היא חלק מפרויקט עצום שמטרתו לעצב מחדש את החלק הצפון מערבי של הממלכה המדברית.

העיר העתידית מבודדת משני צדדים על ידי חומות עשויות מראה, ומתפרשת מהים האדום מזרחה על פני המדבר ולתוך אזור הררי.

הפרטים שנחשפו ביום שני על העיר המונוליתית כוללים את רוחבה - 200 מטר בלבד. העיר תתנשא לגובה של 500 מטר מעל פני הים - גבוה יותר מגדל אמפייר סטייט בניו יורק. כל מה שתושבי העיר זקוקים לו יהיה בקרבה של חמש דקות הליכה. בעיר לא יהיו מכוניות או כבישים. רכבת מהירה תסיע אנשים מקצה לקצה בתוך 20 דקות בלבד. והפרט האחרון - בניית העיר תעלה מאות מיליארדי דולרים.

הבנייה של העיר כבר החלה, ועל פי תחזיות, 1.5 מיליון אנשים יתגוררו ב"דה ליין" כבר ב-2030. העיר העתידית היא חלק מפרויקט הפיתוח ניאום (Neom) השאפתני של הממשלה, שפירסמה סרטוני הדמיה שבהם נראים עצים, גנים ושלל סוגי צמחייה בין מבנים למטרות מסחר, עבודה ופנאי.

פרויקט ניאום, בצפון מערב ערב הסעודית. רויטרס
1.5 מיליון אנשים יתגוררו ב"דה ליין" כבר ב-2030/רויטרס

"העיצובים שנחשפו של העיר האנכית מאתגרים את הבנייה המסורתית המאוזנת של ערים ויוצרת מודל לשימור טבע ושיפור רווחת האדם", אמר הנסיך בן סלמאן ביום שני. לדברי המעצבים, בעיר יישמר אקלים אידיאלי משך כל ימות השנה, הודות לשילוב של צל, אור שמש ואוורור.

"מעולם לא ראיתי משהו דיסטופי יותר", כתב מתנגד אחד של התוכנית בתגובה לסרטון של העיר שהועלה על ידי סוכנות הידיעות Saudi Press Agency. קרלוס פליפה פרדו, יועץ לארגון New Urban Mobility Alliance, אמר לאתר NPR כי "הפתרון של הנסיך הוא קצת כמו הרצון לחיות על מאדים משום שהמצב על כדור הארץ כאוטי". לדבריו, למרות החדשנות, תוכניות אורבניות כה מורכבות בדרך כלל "מעוררות בעיות חדשות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מבקרים צופים במצגת תלת ממד של העיר ניאום בערב הסעודית. רויטרס
נייטרלית מפליטות פחמן/רויטרס

תומכי התוכנית מהללים את העובדה שהעיר אמורה להיות נייטרלית מפליטות פחמן מזהמות ובעלת טביעת רגל סביבתית מצומצמת יותר מערים רגילות. אך המבקרים מציינים את העובדה שהעיר כולה מוקמת במדבר.

פרויקט ניאום אמור לתרום לגיוון של כלכלת ערב הסעודית ולסייע במאבק בשינוי האקלים. את הפרויקט מממנת קרן השקעות ציבורית של הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully