וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד הבריאות שוקלים לא לפרסם את מדד בתי החולים: "השימוש בדירוג לא ראוי ויחצ"ני"

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 15:40

המנכ"ל אש שלח מכתב תקיף למנהלי המרכזים הרפואיים והתריע שתיבחן הפסקת פרסום הדירוג, בעקבות השימוש בתוצאות. לטענתו, בתי החולים שמדורגים יותר נמוך נפגעים. אם אכן יבוטל הדוח, הציבור עלול להיפגע מחוסר שקיפות. פרופ' אש למנהלים: "אבקשכם לעשות חשבון נפש"

מפעל שטראוס בנצרת 28 באפריל 2022. יואב איתיאל
עלול לפגוע בשקיפות מול הציבור. פרופ' אש/יואב איתיאל

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הודיע היום (שלישי) כי תיבחן הפסקת פרסום מדד האיכות של משרד הבריאות על בתי החולים. זאת, בעקבות שימוש בדוח באופן "לא ראוי ויחצ"ני", כלשונו. במכתב תקיף ששלח למנהלי המרכזים הרפואיים הזהיר אש מהמהלך, וביקש מהם "לעשות חשבון נפש", בשל השימוש בדירוג לצרכיהם.

ביטול פרסום תוצאות הדוח עלול לפגוע בשקיפות מול הציבור, ולהגן על מנהלי בתי החולים שדורגו נמוך. "הדוח של המשרד חשוב לתחרות הבריאה של המרכזים הרפואיים, ולזכות המטופלים לדעת מה איכות הטיפול בהם. לכן, אי פרסומו יכול לפגוע בחולים עצמם", הסביר לוואלה גורם בכיר במערכת הבריאות.

מיטה בבית חולים. ShutterStock
מיטה בבית חולים/ShutterStock

פרופ' אש קרא למנהלי בתי החולים לעשות חשבון נפש על השימוש בתוצאות הדוח. בנוסף, ביקש להגן על בתי החולים שדורגו נמוך. "החשיבה שלנו תעסוק גם בפרסומי התקשורת הנוגעים לבתי החולים המדורגים נמוך", כתב מנכ"ל משרד הבריאות. "כולנו יודעים שאין בכך כלום ביחס לתפקוד בית החולים כולו ורמתו המקצועית והשירותית".

מעבר לכך, פרופ' אש הזכיר למנהלים כי "הפער בין המרכז הרפואי שמדורג ראשון לזה האחרון - קטן יחסית". לדבריו, התחרות בין בתי החולים בריאה כל עוד היא מתמקדת בעשייה. "הסכנה בשימוש היחצנ"י בתוצאות, יוביל לכיוונים לא ראויים", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully