וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד כלא גלבוע על בריחת האסירים: "השתמשו בקלקר במקום בטון כדי לחסוך בעלויות"

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 19:48

בן שטרית הציג בפני וועדת הבדיקה גליל בטון שמתחתיו הסתתר קלקר, וטען כי הקבלן השתמש בגלילים אלה בשיפוצים שנערכו בכלא. בוועדה הופתעו מהממצא החדש, המעורר תהיות לגבי הפקת הלקחים של שב"ס לתיקון הכשלים שהתגלו ועשוי לשפוך אור על הקלות בה התאפשרה הבריחה מהכלא

בווידאו: מפקד בית הכלא גלבוע מעיד בפני ועדת הבדיקה לבריחת האסירים/מערכת וואלה!

מפקד כלא גלבוע פרדי בן שטרית הציג היום (שלישי) בפני חברי וועדת הבדיקה לאירוע בריחת האסירים,
חתיכת בטון שמתחתיה מסתתר קלקר, וטען כי השתמשו בה בשיפוצים בבית הכלא כדי לחסוך בהוצאות. בוועדה הופתעו מהממצא החדש, שעשוי לשפוך אור על הקלות בא הצליחו האסירים לברוח מבית הסוהר בשנה שעברה.

בן שטרית הציג לחברי ועדת הבדיקה את חתיכת הבטון שמתחתיה הקלקר, ואמר כי לקח אותה מעבודות השיפוץ המתקיימות בכלא בימים אלה. לטענתו, הקבלן שמבצע את השיפוצים קדח חורים בהם הכניס גלילים העשויים מבטון ובתחתית שלהם קלקר, זאת כדי לחסוך בהוצאות.

גליל תקני אמור להיות מלא עם בטון, שכבת ברזל ורצועות ברזל. בוועדה הופתעו לראות את הממצא שהציג מפקד הכלא.

רצפת האגף בכלא גלבוע. שלומי הלר
הגלילים שהציג בן שטרית בוועדה, היום. מימין - הגליל שאינו תקני./שלומי הלר
רצפת האגף בכלא גלבוע. שלומי הלר
גליל תקני/שלומי הלר

במאי הודיעה נציבת שב"ס קטי פרי כי הוקמה יחידת תת קרקע לאיתור ובלימת חפירת מנהרות ממתקני כליאה, בעקבות בריחת האסירים מכלא גלבוע. "הענף יתמודד עם סוגיית איום התת קרקע במתקני שב"ס וישב תחת חטיבת המודיעין", אמרה פרי. "הקמת הענף מלווה בהכשרות מקצועיות של יחידת יהל"ם בצה"ל ובהצטיידות טכנולוגית משמעותית".

בנוסף, נציבת שב"ס התייחסה גם לבדיקת תנאי השירות של המשרתים ביחידות מחוץ לצה"ל. "אני שמחה שהדו"ח מצא את גורמי המקצוע בשב"ס ערוכים וקשובים לחיילות וחיילי החובה הנמצאים במתקנים הבטחוניים שלנו", אמרה. "יחד עם זאת, לצערי אנחנו עומדים על 80% גיוס בתקני סוהרי החובה. כמעט 70% משרתים במחוז דרום מתוך מוטיבציה גבוהה ועל הצד הטוב ביותר".

  • עוד באותו נושא:
  • כלא גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully