וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת האבחון לאבעבועות הקוף עוברת לקופות החולים

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 13:47

הטיפול באבחון המחלה יועבר לקופות החולים במקום בתי החולים, שהיו אחראים להליך עד היום. "אם נפעל נכון ניתן יהיה למנוע התפרצות גדולה"

קופות החולים יחלו היום (שלישי) לאבחן את מחלת אבעבועות הקוף בראשותן, זאת לאחר שעד היום הבדיקה נעשתה בבתי החולים.

"השלמנו את ההיערכות לביצוע בדיקות לאיבחון המחלה ולמתן החיסונים - לכשנקבלם", הודיע ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בקהילה כללית. לדבריו, את הבדיקות ניתן יהיה לבצע עם הפניית רופא משפחה במרפאות נבחרות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ. "במקביל אנו נערכים למתן חיסונים, ואלה יינתנו בהתאם להנחיות והתוויות של משרד הבריאות שפורסמו הבוקר, ומבוססות גם על המלצות של מומחי כללית".

לדבריו של ד"ר רועי צוקר, מומחה למחלות זיהומיות וראש תחום רפואת להט"ב בכללית, בישראל כיום יש 105 מקרים מאובחנים. "זהו מספר נמוך בשלב זה, ואם נפעל נכון ניתן למנוע התפרצות גדולה יותר תוך מיקוד מאמצים ונקיטת פעולות מניעה שמבוססות על איבחון מהיר, בידוד של מי שנדבקו ומתן חיסון לאוכלוסיות בסיכון כטיפול מונע.

"למטופלים עם ממצאים הכוללים שלפוחיות חדשות, פריחה, הגדלת בלוטות לימפה ואלה הנמצאים בסיכון להדבקה - מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה בכללית, אשר יפנו את המתאימים לביצוע בדיקה", הוסיף צוקר.

אדם עם אבעבועות קופים בהתפרצות של המחלה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. CDC/Brian W.J. Mahy, רויטרס
מבצע החיסונים יחל ביום שני. אדם עם אבעבועות הקוף/רויטרס, CDC/Brian W.J. Mahy

גם בקופת חולים מכבי עדכנו כי נפתחה עמדת דיגום ראשונה לאבעבועות הקוף עבור חברי הקופה. העמדה ממוקמת במרכז מכבי "השלום" בתל אביב, וניתן להזמין תור בכפוף להפניה מהרופא המטפל בלבד.

"אבעבועות הקוף היא מחלה שמועברת בין בני אדם במגע קרוב מאוד, בדרך כלל של עור עם עור באזור בו יש שלפוחיות", אמרה מנהלת המרפאה הגאה של מכבי שירותי בריאות בתל אביב ד"ר רותי גופן. "חשוב להיות עירניים להופעת תסמינים, בין היתר שלפוחיות בכל איזורי הגוף; פנים, ידיים, איבר המין או בכל מקום אחר, הפרשות, בלוטות לימפה נפוחות, חום, הרגשה כללית רעה ועוד. במידה והופיע אחד התסמינים - יש לגשת ולהיבדק בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully