וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: לאוניד גוזמן, מתנגד של פוטין, נעצר בשל "האזרחות הישראלית שלו"

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 18:09

גוזמן טען באופן ציבורי כי הנשיא ולדימיר פוטין גרם ליותר נזק בפלישת רוסיה לאוקראינה מכל מנהיג אחר מאז יוזף סטאלין, וכי רוסיה לאחר נפילת ברית המועצות מתה עם המלחמה

המשטרה ברוסיה עצרה היום (שני) את לאוניד גוזמן, פוליטיקאי מהאופוזיציה ויהודי - כך עדכן עורך דינו. לדבריו נפתחה חקירה פלילית נגד גוזמן מאחר שלא עדכן את הרשויות ברוסיה על אזרחותו הישראלית. "הוא נעצר על ידי שוטרי משטרת התחתית בכניסה לתחנת הרכבת התחתית Frunzenskaya" כתב עורך הדין מיכאיל ביריוקוב בפייסבוק.

גוזמן היה המנהיג האחרון של המפלגה הקטנה "איחוד הכוחות הימניים"( Union of Right Forces), שכללה רפורמיסטים תומכי שוק חופשי כמו אנטולי צ'ובאיס, שעזב את רוסיה, ובוריס נמטסוב, שנורה למוות ב-2015 ליד הקרמלין.

גוזמן טען באופן ציבורי כי הנשיא ולדימיר פוטין גרם ליותר נזק בפלישת רוסיה לאוקראינה מכל מנהיג אחר מאז יוזף סטאלין, וכי רוסיה לאחר נפילת ברית המועצות מתה עם המלחמה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נחת בשדה התעופה בטהרן, 19 ביולי 2022. GettyImages
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נחת בשדה התעופה בטהרן, 19 ביולי 2022/GettyImages

גוזמן הוגדר ברוסיה באופן רשמי בחודש שעבר "סוכן זר" - אדם שמקבל כסף מזרים או נמצא תחת שליטה של זרים. הוא הוכנס לרשימה פדרלית של המבוקשים ביותר, אמר משרד הפנים.

בפוסט האחרון שלו בטלגרם, כתב גוזמן: "בשביל אלה שיכולים ורוצים למחות - היזהרו, זכרו כי מה שהיה כמעט חופשי אתמול - קנס קטן - יכול לעלות לכם בחירותכם כיום. אל תוותרו".

המעצר הזה ומעצרים נוספים ברוסיה בימים האחרונים מאותתים על כוונת הקרמלין להדק עוד יותר את הלולאה סביב האזרחים. נראה שמדובר במימוש הצהרתו של פוטין מהשבועות הראשונים של המלחמה באוקראינה, לפיה על רוסיה לטהר את עצמה מ"חלאות ובוגדים" פרו-מערביים.

"יש תחושה שכל יום עלול להיות היום האחרון", אמר לאוניד גוזמן, פוליטקאי בן 71 שממשיך להתבטא נגד פוטין ונגד המלחמה. לפני כמה ימים ממוסקבה הוא אמר ל"ניו יורק טיימס" כי גם הוא חושש שעלולים לעצור אותו.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully