וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נעזוב אותו באגם": עיר שלמה התגייסה לחיפושים אחר הפרקליט הנעדר בכנרת

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 14:11

שלושה ימים עברו מאז נפל מסירה עו"ד ראאד מחאמיד, דמות מוכרת באום אל פחם, ומאות מתושבי העיר נסעו אל האגם כדי לסייע בחיפושים בים וביבשה. בעוד השעות נוקפות, הדאגה לגורלו גוברת: "אנחנו מקווים לנס, אבל מבינים את חומרת המצב"

חיפושים אחר הנעדר בכינרת, 25 ביולי 2022. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
החיפושים אחרי עו"ד מחאמיד בכנרת, היום/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

בכנרת נמשכים היום (שני) החיפושים אחר עורך הדין ראאד מחאמיד מאום אל פחם, שנעדר מאז יום שישי אחר הצהריים אחרי שנפל מסירה. היום הצטרפו לחיפושים כ-200 מתושבי עירו, שיצאו לצפון באוטובוסים ובשיירת ארוכה של כלי רכב, כשהם גוררים עמם סירות ואופנועי ים. זאת, בעקבות קריאתו אמש של ראש עיריית אום אל פחם, סמיר מחאמיד, העומד בקשר עם המשטרה מאז נודע על דבר היעדרותו של הפרקליט, דמות מוכרת מאוד בעיר.

המתנדבים עורכים סריקות רגליות בגדה המזרחית של האגם, בנוסף לצוללנים מתנדבים ובעלי כלי השייט המחפשים אותו במים. "לא עוזבים את ראאד באגם", חתם מחאמיד את הודעתו, ותג הקבצה (האשטאג) כזה, בערבית, כבר מרכז את הדיווחים על החיפושים, כמו גם את התקוות והתפילות לשובו הביתה.

עו״ד ראאד מחאמיד, נעדר בכינרת. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
"לא נשאיר אותו באגם". עו"ד ראאד מחאמיד/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

עו"ד ראאד מחאמיד בן ה-49, נשוי ואב לשלושה, עובד במרכז "ריאן" בבאקה אל גרבייה, העוסק בהכשרות לצמצום פערים בעולם העבודה. הוא עצמו בן למשפחה בת תשעה ילדים, שמונה בנים ובת. חמו, אבי אשתו, מת לפני כשבועיים, ואחרי האבל שהכה במשפחה הוא יצא ביום שישי להתאוורר קצת באגם הכנרת עם גיסו - אחיה של אשתו, ועם עוד חבר. הסירה שייכת לחבר של הגיס, תושב הישוב זמר.

האירוע התרחש ביום שישי אחר הצהריים כשהשלושה היו כקילומטר מחוף עין גב. ראאד שנעמד על דופן הסירה, מעד ונפל למי האגם שבאותה עת היה גלי, עם רוח מערבית עזה, כרגיל לשעה הזו בעונה הזו. על פי תיאורם, הם זרקו לו אפוד הצלה אך הוא לא הצליח לתפוס אותו, ואחר כך זרקו לו גלגל וגם אליו כבר לא הצליח להגיע. אז כבר אבד קשר עין עמו ומאז הוא לא נראה יותר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"אחרי שלושה ימים, אנחנו מפוכחים"

מאמצי החיפושים שמנהלת המשטרה אחריו כוללים סריקות בים מהאוויר וביבשה ומשתתפים בהם גם ספינת שיטור ימי בפיקודו של רפ"ק ווליד עותמאן, אופנוע ים, מתנדבי יחידת הצוללים של משטרת ישראל, יחידה ייעודית של כבאות והצלה, מסוק משטרתי, פרשים ושוטרים העורכים סריקות על רצועת החוף.

עם זאת, באום אל פחם נשמעה בימים האחרונים ביקורת הטוענת שהמשטרה לא עושה יותר, כפי שהייתה עושה אם היה מדובר בנעדר יהודי, וככל שנוקפות השעות הדאגה רק גוברת. "המשטרה לא עושה כלום", האשים עו"ד אחמד חליפה, יו"ר הוועד העממי של אום אל-פחם שהגיע גם הוא לכנרת לסייע. "רואים שניים או שלושה אנשים בחפ"ק, אמרו שיש עוד בעומק אבל אף אחד מהאנשים שלנו לא רואה שם שום דבר. מתנדבים אני רואה. משטרה לא רואים פה. האמת, אנחנו אין לנו ציפיות".

חיפושים אחר הנעדר בכינרת, 25 ביולי 2022. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
החיפושים בכנרת אחרי עו"ד מחאמיד, היום/מערכת וואלה!, ללא קרדיט
חיפושים אחר הנעדר בכינרת, 25 ביולי 2022. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
החיפושים בכנרת אחרי עו"ד מחאמיד, היום/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

"אנשים לחוצים אז רוצים כל הזמן שיראו את הפעילות. במציאות זה כנראה קצת אחרת", מסבירים בעירייה, "ראש העיר כל הזמן בקשר ישיר עם המשטרה גם בצפון וגם דרך מפקד המשטרה באום אל-פחם, ההתרשמות שלנו היא שהם עובדים נכון, אבל בשל מזג האוויר והרוחות והגלים ומשיקולים מקצועיים בכלל, הם עוצרים מפעם לפעם ויש מי שמפרשים את זה לא נכון. היום ראו בעיניים שהם הוסיפו עוד כוחות חיפושים ומשתמשים במערכות טכנולוגיות מתקדמות".

"יש הבדל עצום בין אתמול להיום", אומר עו"ד נאיל מחאמיד בן ה-59, אחיו הבכור של ראאד. "אתמול היה פה שוטר וחצי והיום רואים נוכחות שנגלית לעין. הקימו שוב חדר מצב כמו בשבת. נתנו תדרוכים למתנדבים. משטרת אום אל-פחם שלחה ארבעה שוטרים שחילקו את המתנדבים מהעיר לארבע קבוצות ועובדים איתם. מה שלא קרה אתמול קרה היום. לפי המשטרה כן פועלים בים. יש דיווחים מאופנועי ים שלא רואים, אבל אני מאמין שהמשטרה במים העמוקים. יש שיפור".

"ברור שהדאגה עצומה", הוא הוסיף, "אנחנו מאז יום שישי חיים בעולם האי וודאות. מקווים בכל דרך וכל מצב להחזיר את ראאד הביתה. אחרי שלושה ימים אנחנו מפוכחים ומבינים את חומרת המצב. אבל יש אישה, אמא וילדים. ניסים קרו ואנחנו נקווה לנס".

סגן ראש העיר אום אל-פחם עו״ד טארק אבו ג׳ראר. באדיבות עיריית אום אל-פחם, אתר רשמי
"מבקשים לגייס כל מה שצריך לעזור לנו למצוא את ראאד". סגן ראש העיר אום אל-פחם, טארק אבו ג'רור/אתר רשמי, באדיבות עיריית אום אל-פחם

סגן ראש העיר, טארק אבו ג'רור, נמצא אף הוא עם המחפשים. את ראאד הוא מכיר אישית: הם בני אותו גיל, והשניים עשו יחד את לימודי המשפטים ברוסיה. השניים אף תכנו טיול משותף לחו"ל. "רואים כאן כוחות עם קרוב ל-40 שוטרים", הוא מאשר, "אמרו לנו שעוד כוחות בדרך, מביאים סונאר והזעיקו את חיל הים. אנחנו מחפשים בסבך על החוף. לא קל אבל אני מקווה שעם כל המאמצים והכלים ועם המתנדבים היום נמצא אותו. אני בנאדם ריאלי אבל גם מאמין. יש לי תקווה. אנחנו מחכים לנס מאלוהים, לכוח עליון, שנמצא אותו".

"אנחנו בסך הכול מבקשים לא לחסוך בכוחות או באמצעים ולגייס כל מה שצריך לעזור לנו למצוא את ראאד", הוסיף. "אם חסר משהו בתקציבים, אנחנו בעירייה עם האנשים בעיר נשלים כל סכום שיידרש כדי להביא אותו הביתה, גם אם צריך להפוך את הים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully