וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשור: מיאנמר הוציאה להורג ארבעה פעילי דמוקרטיה

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 11:26

החונטה הצבאית במיאנמר הוציאה להורג ארבעה פעילי דמוקרטיה שהואשמו בסיוע לביצוע "פעולות טרור", נמסר היום (שני). הצעד עורר גינוי נרחב של המדינה הדרום מזרח אסייתית, שאלה הן ההוצאות להורג הראשונות שהיא שערכה מזה עשור.

ארבעת הפעילים קיבלו גזר דין מוות במשפטים שנערכו מאחורי דלתיים סגורות בינואר ובאפריל. הם הואשמו בסיוע למורדים להילחם בצבא שהשתלט על השלטון בהפיכה צבאית בשנה שעברה ופתח בקמפיין דיכוי אכזרי של המתנגדים.

ממשל האחדות הלאומית של מיאנמר (NUG), ממשל צללים שהוצא מהחוק על ידי החונטה, גינה את ההוצאות להורג וקרא לפעולה בינלאומית נגד החונטה. "הקהילה הגלובלית חייבת להעניש אותם על אכזריותם", אמר קיאו זאו, דובר של לשכת נשיא NUG.

בווידאו: הפגנה במיאנמר לציון שנה להפיכה/צילום: רויטרס
בווידאו: מנהיגת מיאנמר המודחת, אונג סן סו צ'י, בבית המשפט/צילום: רויטרס
פתיחת הפרלמנט החדש במיאנמר, 1 בפברואר 2016. רויטרס
המנהיגה המודחת אונג סן סו יי/רויטרס

בין הפעילים היה קיאו מין יו, הידוע כ"ג'ימי", ומחוקק לשעבר ואמן היפ הופ פיו זייה תאו, על פי העיתון Global New Light of Myanmar. קיאו מין יו, בן ה-53, ופיו זייה, בן ה-41, בעל ברית של המנהיגה המודחת אונג סן סו יי, הפסידו בערעור על גזר דינם ביוני.

"ההוצאות להורג מסתכמות במניעת חיים שרירותית, והם דוגמא נוספת להיסטוריה הנוראית של מיאנמר בנוגע לזכויות אדם", אמר ארווין ואן דר בורט, מנהל אזורי של אמנסטי אינטרנשיונל. "הקהילה הבינלאומית חייבת לפעול מיד משום שלפי הערכות, יותר ממאה אנשים ממתינים כעת לעונש מוות לאחר שהואשמו בחשאי במשפט לא הוגן".

לדברי תאזין ניונט אונג, אשתו של פיו תאו, לא נאמר לה על ההוצאה להורג של בעלה. הפעילים נכלאו בכלא אינסיין מהתקופה הקולוניאלית. משפחותיהם ביקרו אותם ביום שישי, אמר מקור.

מנהיגים ברחבי העולם גינו את ההוצאות להורג, ובהם ראש ממשלת קמבודיה, הון סן, שר החוץ היפני יושימסה האיאשי, משרד החוץ הסיני

  • עוד באותו נושא:
  • מיאנמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully