וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהפוך לעיניים של צה"ל באיראן: הצצה ל"אורון"', מטוס הביון המתקדם בעולם

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 12:00

המטוס החדש ייכנס לשירות מבצעי בחיל האוויר תוך כמה חודשים ויהיה מופקד על מבצעים באיראן וביעדים רחוקים נוספים. ה"אורון" טס רחוק יותר ומהר יותר, ובעל יכולות מחשוב מהמתקדמות בעולם - השימוש בו יקנה לישראל יכולות של מעצמה

בוידאו: חיל האוויר יקלוט מטוס ביון מהמתקדמים בעולם/ווידאו: תעשייה אוירית

התעשייה האווירית תמסור בחודשים הקרובים את "אורון", מטוס הביון המתקדם מסוגו בעולם לידי חיל האוויר הישראלי, שמפעיל כבר את מטוסי ה"עיטם" וה"שביט". הפרויקט אותו הובילה תע"א בשיתוף משרד הביטחון, חיל הים, ואגף המודיעין יגיע לסיומו עם קליטתו בטייסת "נחשון", שתפעיל אותו למשימות עבור כלל מערכת הביטחון וקהילת המודיעין בשטחים קרובים ורחוקים כולל שטח שהינו איראן.

הייחודיות של המטוס הוא "אחיזת שטח", בהיקף מודיעין עצום בזירה הימית והיבשתית, ובמהירות שלו, באופן שמקנה לישראל יכולות של מעצמה. לרוב, בעולם יש מטוסי ביון לאיסוף מודיעין ימי לחוד ויבשתי לחוד, ואילו ה"אורון" מאפשר את השילוב ביניהם בזכות טכנולוגיה ייחודית לתע"א. בנוסף לכך, בוצעו במטוס הגולפסטרים 550 שיפורים שמגדילים את טווח הפעולה שלו ומהירות הטיסה.

"ה'אורון' מסוגל לאסוף בטווחים הרבה יותר רחוקים מבעבר, ברזולוציה הרבה יותר גבוהה, בכמות עצומה של שטח. מדובר בקפיצת מדרגה בגודל השטח שמטוס כזה יודע לכסות", אמר גורם בכיר המצוי בפרטי מטוס הביון, "בדרך כלל בעולם היה מקובל לעשות מטוסים כאלה על גבי מטוסים גדולים שהם גם יקרים יותר להפעלה. אנחנו? בנינו את המערכות הללו על גבי מטוס מנהלים. מטוס מאוד אמין וזמין. תע"א היו הראשונים בעולם על הגולפסטרים 550. אחרינו באו אחרים".

מטוס אמריקאי. ללא, אתר רשמי
יהפוך ל"עיניים" של צה"ל באיראן/אתר רשמי, ללא

היכולת של המטוס לאחוז בתא שטח עצום בהשוואה ליכולות של צה"ל לפני, מהירות הטיסה וטווחי הפעולה התאפשרו בזכות הטמעה של תע"א את יכולות מזעור הציוד במטוס, הקטנת צריכת האנרגיה באופן מהותי, ושילוב של בינה מלאכותית, למידת מכונה, ויכולות מחשוב גבוהות ועוצמתיות שמאפשרות גם לייצר מידע מודיעיני עצום בזמן אמת.

המטוס עצמו מוגן מפני התקפות סייבר ויש עליו את מיטב מערכות התקשוב שמאפשרות להעביר בפרקי זמן קצרים היקף עצום של מודיעין על שטחי האויב. המטוס יודע להעביר מטרות בזמן אמת לפני תקיפה לכוחות בים, באוויר וביבשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully